joi, 13 februarie 2014

Doamne fereşte să vă descătuşaţi simţurile

Printre sloganurile stereotip din reclame se regăseşte şi îndemnul sau promisiunea descătuşării simţurilor:
- dă-te cu parfumul nostru şi vei descătuşa simţurile tuturor celor din jur, îţi vor cădea leşinate gagicile la picioare ca desperadului Antonio Banderas
- gustă din ciocolata marmotei şi ţi se vor descătuşa simţurile şi vei pluti pe norişori de fericire
- pune balsam pe rufe şi, din nou, ţi se descătuşează nasul şi vei trăi într-o lume minunat parfumată

Da de unde, ar fi iadul pe pământ!!!
Vă daţi seama ce viaţă groaznică e aia în care toate simţurile pe care le ai în dotare se potenţează la maxim??

Când vă puneţi seara capul pe perină să adormiţi veţi auzi de la etajul 10 nu doar sforăitul vecinului de la parter, dar şi scormonitul unei râme la 4 metri sub pământ şi aterizarea unui avion pe Heathrow în Londra.

Va trebui să umblaţi permanent cu cleşti pe nas ca să nu simţiţi gazele de eşapament, parfumul natural al celor din staţia de autobuz şi mirosul de la groapa de gunoi a oraşului.

Şi veţi mai avea chef să vă sărutaţi partenerul/a când privirea vă va fi atât de ageră încât îi veţi vedea porii ca la microscop?

 - www.psmicrographs.co.uk -

Simţurile noastre limitate şi încătuşate sunt perfecte exact aşa cum sunt. Fugiţi de reclamele şi produsele care promit să le dea aripi.

În schimb, puteţi asculta liniştiţi melodiile reclamelor, cum ar fi acestă melodie auzită iarna aceasta în reclama Rompetrol:




Am fost plăcut surprinsă când am aflat că We Singing Colors este o trupă românească pentru că sună atât de diferit în sensul bun.

Iată o altă melodie a lor:




Şi încă una, în româneşte de data asta. Pentru videoclipul ăsta vă avertizez ca Andreea Esca: "atenţie, povestea e şocantă". De obicei anunţul ăsta face ca lumea să se uite cu şi mai multă atenţie, dar să nu ziceţi că nu v-am spus:


O zi faină indiferent de exagerările din reclame, de vreme şi vremuri!


big hug

16 comentarii:

  1. La fel! Imi era dor de punctele tale pe i. Cum le spui tu, nu le spune nimeni! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. suntem total de acord, ca melodiile din reclame ar trebui ascultate :)
    si iti multumim foarte mult! sa ai a "ggod day"! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, oh, daca stiam ca veti citi articolul meu, scriam muuult mai elogios. :)
      Dar imi plac mult melodiile voastre, ieri seara am ascultat tot ce-am gasit pe youtube

      Ștergere
    2. Haha, surpriza de Sf Valentin. :)
      Inca o data, multumim foarte, foarte mult, ni s-a parut oricum elogios bine :))
      Siii.. daca ai ascultat tot de pe youtube, e clar ca trebuie sa ne cunoastem si la un concert in viitorul aproiat. Garantez, se simte sufletul si mai mult intr-un live :)

      Ștergere
  3. Mi-ai adus aminte de un film,o comedie in care sinapsele unui barbat sunt conectate la tot ceea ce gandesc femeile.
    Eu nu vreau sa mai descatusez nimic si asa spun tot ce ce ar trebui sa ramana sub caciula ;) Sau ma rog, cred altii c-ar trebui sa ramana.Cu alte cuvinte suntprea "descatusata" ca dezlantuita nu ma simt :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru tine trebuie să găsim produse care au efect invers :)

      Ștergere
  4. Interesanta trupa, chiar este o surpriza placuta! Cat despre reclame, au ajuns sa ma distreze, inainte ma enervam, acum rad ca la un banc bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-au placut mereu reclamele - filmulete cu actiune concentrata si foarte diverse. Unele sunt originale, interesante, unele amuzante, unele emotionanate, dar si unele facute atat de slab sau de cliseistic.

      Ștergere
    2. Iar videoclipurile pot fi descrise la fel :)

      Ștergere
  5. ha! :)
    pai da multam ca m-ai avertizat...
    avea sa ma descatusez azi si chiar ca mi-ar fi parut rau... :)
    te pop!

    RăspundețiȘtergere
  6. O sa te surprind, poate, dar eu am sa vorbesc despre clipul ultim. Pe la minutul 1:25 ziceam ca intrerup, incepuse sa ma plictiseasca. Apoi...si-a revenit. E o poveste oribila. Socanta deja e prea bland spus. Dar vazand figura protagonistului incepusem sa banuiesc ceva (nu spun mai mult fiindca n-as vrea sa le rapesc surpriza eventualilor curiosi care ar dori sa priveasca si sa asculte). Piesa se desfasoara si ea surprinzator spre f. bine cu cat se apropie de final. Si trebuie sa marturisesc ca muzica trupei nu-i chiar genul meu. Cel putin primele doua piese, chiar daca prima mi-e oarecum familiara din reclama respectiva. :)
    Cat priveste descatusarea, ai perfecta dreptate. Mai bine nu :))
    Weekend placut, Andreia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce să mă surprindă? Poţi să spui exact cum consideri - gusturile şi opiniile sunt personale.
      Pe mine figura protagonistului nu m-a avertizat, deşi la o a doua privire, poate da nişte indicii despre deznodământ.

      Ștergere
    2. Surprinderea se referea la altceva, Andreia. Nu cred ca s-a mai uitat cineva la vreunul dintre clipuri. Simt asta din comentarii :)

      Ștergere