vineri, 6 septembrie 2013

Personaj în jocurile foamei

Nu ştiu dacă vă amintiţi sau nu, dacă aţi citit sau nu, dar AICI am scris despre toate rahaturile care vin la pachet cu factura de curent. Pardon, sunt o lady, reformulez: despre toate chestiile care vin la pachet - taxa radio-tv, contribuţia pentru cogenerare de înaltă eficienţă, certificatele verzi.

Ei, mai nou pe factura noastră apare un nou ra ... mă scuzaţi, o nouă chestie: Componenta de piaţă concurenţială (CPC).
Să vedem despre ce e vorba pentru că denumirea e cam ceţoasă: "Este un tarif nou de energie electrică activă, aplicat de furnizorii de ultimă instanță în factura clienților finali care nu au uzat de eligibilitate, corelat cu calendarul de eliminare a tarifelor reglementate, cu scopul liberalizării complete a pieței de energie electrică .... Tariful CPC este calculat de furnizor pe baza achiziției de energie electrică exclusiv din piața concurențială ... cuprinde costurile cu achiziția energiei electrice din piețele competitive centralizate precum și costurile serviciilor asociate ale acestei energii furnizate la consumator ... și este avizat de autoritatea competentă (ANRE)". 
- http://www.electricafurnizare.ro/noutati/

În loc să se risipească, ceaţa asta s-a îngroşat de tot. Lucrul clar este că factura de curent va fi mai mare şi, cum electrica are monopol pe piaţă, alternativa este: ori plătim curentul la ce preţ vor muşchii lor, ori stăm la lumânare.

Mulţumim, partid iubit, că ne-ai redus cu 1 ban covrigul şi ne-ai scumpit cu lei buni o mie de alte lucruri pe care suntem obligaţi să le plătim. Probabil din milă suntem lăsaţi în voia sălbăticiunilor şi a cianurilor ca să ne curme ele traiul vai şi amar.

Nu mai zic nimic că acest rol de personaj în jocurile foamei mă enervează maxim. Maxim!

21 de comentarii:

  1. Daca ApaNova are tupeul de a trece pe factura apa de ploaie (deocamdata se mentine la zero lei, dar tare mi-e teama...), astia de ce nu ar factura lunar ceva in plus? Acum inteleg de ce tot mai multi oameni ajung pe blogul meu cautand "propriul meu curent electric". :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nişte nesimţiţi toţi furnizorii de utilităţi. Îmi doresc cât mai curând firme concurente pt gaz, curent, apă. În domeniul telefoniei, concurenţa a redus drastic tarifele spre beneficiul clienţilor.

      Ștergere
  2. Hai să n-o mai lovim de toţi pereţii: prin lobby, furnizorii de utilităţi au reuşit să impună proştilor de "abonaţi" o taxă de subvenţionare a unui monopol.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Consiliul Concurenţei şi guvernul pot interveni în situaţii de monopol nesimţit. În plus, guvernul poate atrage investitori care să-i concureze pe furmizorii existenţi. Sau ar putea micşora TVA la utilităţi.
      Ar putea multe, dacă ar vrea.

      Ștergere
  3. E cu adevarat de-a dreptul peste stangul! Si mai zic unii sa nu ne suparam cand nu putem schimba ce nu poate fi schimbat! Pe acestia de la "electrica" nu-i mai curenteaza nimeni?! Sponsorizam dezvoltarea sistemelor alternative pe ideea ca "poluatorulplateste" si acum... un tarif nou de energie... adica ce cumpara ei de pe... sau, mai bine, lasa... :(
    Scrie Vienela despre apa de ploaie... Vom ajunge s-o platim cu totii? Cei care locuiesc "la casa", in BV - nu stiu daca toti (am inteles ca nu - ??!!) platesc "apa meteorica/pluviala", adica pentru apa care se scurge prin burlane si ajunge in canalizarea orasului - ceva de genu'.
    Vai de... capul nostru!

    RăspundețiȘtergere
  4. :)
    nu putem sa facem nimic-nimicutz!
    traiasca iluzia libertatii de pe bloguri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic că se poate face ceva. Altfel societatea nu evolua de la epoca sclavagistă şi până azi.

      Ștergere
    2. TEORETIC ai dreptate!
      Smecherii de azi si-au luat masuri sa nu se mai repete tragedia... evolutiei! :)

      Ștergere
  5. Nu, nu s-a inregistrat. Ziceam ca eu imi iau informatiile mai corecte de pe bloguri decat de pe alte "canale"
    Am vazut si eu misterioasa taxa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Misterioasă sau nu, a venit 20 lei pe luna trecuta. Mi se pare mult.

      Ștergere
  6. Ultimul plic primit de la Electrica a avut 4 sau 5 pagini! Una cu plus valoare, alta cu minus, una cu regularizare, alta cu mama lor! La final, total plata a fost cu 10 lei peste obisnuit. Vreau un post la Electrica!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact aşa şi la mine. Am crezut că mi-au trimis hârtii să aprind focul în şemineu, când colo era factura :D

      Ștergere
  7. Pai vezi, de ce vor sa fie mai transparenti, ca asa cere legea, de-aia lumea isi pune mai multe intrebari...Mai bine mareau factura si nu mai dadeau atatea explicatii ca streseaza populatia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sau şi mai bine o micşorau. Factura, bineînţeles :)

      Ștergere
  8. „Plătesc și plâng. Plătesc.”
    Ce altceva aș putea face? :(

    RăspundețiȘtergere
  9. Uite ca nici nu am verificat pe factura ce naiba mai contine. Daca mai contine ceva in plus. Am vazut doar suma totala si cam atat...
    O sa ma uit. M-ai facut curioasa.

    RăspundețiȘtergere