duminică, 5 mai 2013

Paşte fericit!

Am căutat mesaje de inspiraţie pe google, dar mi se par atât de puerile şi de false, gen:

  • Sa-ti fie viata pufoasa ca un cozonac, fara griji ca a unui miel, colorata ca un ou de Pasti si luminoasa ca ZIUA INVIERII.  
Viaţă pufoasă? să fim serioşi! Fără griji ca a unui miel? păi am dat o rundă prin piaţă şi mieii păreau chiar plini de griji, aşa priponiţi în soare şi fără apă, aşteptându-şi soarta

  •  16 iepurasi: 8 se spioneaza, 5 sunt la somnic si frumos viseaza, 2 mai albiori dau cadou de sarbatori, iar ultimul a citit Un Nou Paste Fericit!
No comment că mai pueril de atât nu se poate.

  • Un gand curat, un miel impanat, un ou inrosit, cozonac indulcit, un vin de-ai bea, HRISTOS VA INVIA!
Un vin te-ai bea, mai degrabă te-ai îmbăta. Iar Hristos a înviat acum 2.000 de ani, nu aşteaptă să scoată omul dopul de la damingeană.

Aşa că mai bine scriu ce reprezintă pentru mine Paştele.

E o sărbătoare care mă învaţă în primul rând că pentru a obţine ceva e nevoie de sacrificiu, de tenacitate şi de curaj. Chiar dacă nu am un plan măreţ pentru a salva lumea şi nu e nevoie să fac sacrificii supreme, totuşi nimic nu se obţine de-a moaca.
Şi dacă stau să mă gândesc bine, e bine că e aşa, pentru lucrul obţinut uşor, este uşor desconsiderat, nu este preţuit ca lucrul pentru care s-a muncit şi aşteptat.
Aşa că vă urez să aveţi răbdare şi tăria să acceptaţi sacrificiile care vă vor aduce apoi bucuria  reuşitei.

În al doilea rând, Paştele e o sărbătoare a dragostei adevărate. Deşi putea să scape de răstignire, Hristos a acceptat-o din dragoste pentru oameni, pentru toţi oamenii. A fost alegerea Lui să iubească omenirea şi a iubit oamenii chiar dacă asta L-a dus la cruce.
Vă puteţi imagina ce fel de relaţii am avea şi în ce fel de societate am trăi dacă am renunţa un pic la egoism?
Vă urez să iubiţi şi să fiţi iubiţi în acest fel necondiţionat, fără negocieri de tipul "îţi ofer ceva dacă-mi oferi şi tu înapoi".

Şi în final, Paştele este o sărbătoare a optimismului, a încrederii, a speranţei. Dacă Hristos a "călcat" moartea, cum zice cântarea tradiţională de Paşti, atunci şi noi putem călca bolovanii care ne ies în drum.
Vă urez să nu vă lasaţi descurajaţi, ci să aveţi mereu un stoc de speranţă.

Indiferent că ne-am declarat creştini la referendum sau nu, că credem Biblia sau nu,  cu toţii avem nevoie de curajul de a face sacrifiicile necesare, de dragoste şi de speranţă. Vă urez toate acestea cu drag şi sărbători fericite alături de cei dragi!

Hristos a înviat!


43 de comentarii:

  1. Adevarat a Inviat! Fie ca sarbatoarea Pastelui sa iti aduca multa fericire, sanatate si numai bucurii, alaturi de cei dragi.
    Un articol minunat, draga mea! sper sa fie citit de cat mai multi - este o lectie de suflet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Carmen! Multă bucurie şi ţie şi alor tăi :)

      Ștergere
  2. Adevărat A înviat!
    Cuvinte spuse pe sufletul meu - în ziua de azi toată lumea este atât de preocupată de masa de Paște și sms-uri "Fie ca Lumina...." încât uită că "lumina" ar trebui să o aducem zilnic în viața noastră....
    Paște Fericit și ție și familiei tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se fac atâtea pregătiri şi tradiţii de sărbători încât se uită ce e de fapt sărbătoarea.
      Paşte fericit alături de familia ta :)
      Am văzut-o şi pe mica frumoasă adormită, e o dulce.

      Ștergere
  3. Adevarat c-a inviat!
    Chiar daca nu am sarbatorit la modul traditional , aseara sufletul meu a fost si a luat lumina impreuna cu toti credinciosii.
    Iar pe cand adormeam am auzit slujba de inviere de la o biserica rusa din apropiere
    (pana acum am auzit clopotele, niciodata slujba)

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevarat a Inviat!
    Belsug pe masa si bucurie in suflet iti doresc draga Andreia,Pasti Fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos. Paşte luminos, plin de bucurie să ai!

      Ștergere
  5. Nu stu daca Hristos a inviat sau nu dar macar ne-a lasat noua o inviere a sperantelor.Si un prilej de a medita ca moartea nu e un capat de linie, e doar o virgula.
    Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumos spus.
      Sărbători pline de pace şi bucurie! :)

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Sărbători pline de bucurie să ai! :)

      Ștergere
  7. Adevarat a inviat!
    Sarbatori cu bucurie si pace, alaturi de toti cei dragi ai tai! Te imbratisez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc. Paşte fericit, cu multă dragoste şi speranţă! :)

      Ștergere
  8. Dragute urari :*
    Paste fericit si tie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc. Sper că şi al tău a fost frumos :)

      Ștergere
  9. Adevărat a înviat!
    Zile pline de lumină îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce urare frumoasă! la fel âţi doresc şi ţie :)

      Ștergere
  10. Paste fericit in continuare, draga Andreia!
    Foarte frumos articolul! Te pup! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sărbători frumoase şi zile pline de iubire, Elly! :)

      Ștergere
  11. Au fost si au trecut. Acum inapoi la munca si zilele numarate pana la concediu :P

    RăspundețiȘtergere
  12. Aşa că vă urez să aveţi răbdare şi tăria să acceptaţi sacrificiile care vă vor aduce apoi bucuria reuşitei.
    Foarte frumos spus si nu doar in cuvintele de mai sus.
    Adevarat a inviat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Mihaela. Sper că ai avut zile frumoase :)

      Ștergere
  13. Primul mesaj l'am trimis si eu :))) bine...la cei care s'a trimis pentru ca mai aveam foarte putin si ieseam pe acoperis...doar un pas ma despartea de a ma praji pe tigla casei de la bunici in cautarea semnalului si tot nu mi se trimiteau mesajele, dar cine a primit mesaj de la mine pe ala l'a primit :)) Cu intarziere vin si eu si spun totusi Adevarat a Inviat pentru ca nu am putut lua legatura in niciun mod de Paste, sper sa'mi ierti intarzierea:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu ai pus în practică ideea din articol - ai făcut sacrificii ca să trimiţi urări :))

      Ștergere
  14. Adevarat a inviat!

    Ce mesaje, te doare capul :D
    Uite danezii n-au urari asa imbarligate si inzorzonate, la ei e doar "Paste fericit", sau "Craciun fericit", sau "La multi ani!".Si gata.Romanul insa, s-a nascut poet,asta-i :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poet, cântăreţ, dansator - e plin de talente românul :) Danezii preferă să fie la obiect.

      Ștergere
  15. Stii, privind in jur, am avut sentimentul ca sunt intr-o lume paralela. Apropierea sarbatorii invierii Mantuitorului, oameni agitati, nemultumiti, alergati, nervosi, neimpliniti, care te-ar fi calcat pe cap ca sa-si atinga scopul in timp util. Sarbatoarea invierii Mantuitorului, oameni opriti pentru o clipa sa-si aprinda lumanarea, dupa care, muzica la maxim, mancare, bautura, imbuibare. Dupa doua zile, oameni plictisiti, obositi, fara sperantea si plini de ingrijorari. printre toate acestea mi-au ramas in minte doua texte, unul desprins dintr-o urare primita pe telefon "norocul divin..." si una citita pe burta ecranului la stiri "Invierea in cluburi". Concluzia mea, dupa aceste sarbatori, este "vai de noi". Cat despre insemnatatea Pastelor, sunt in asentimentul tau. (a se citi Paste cu s virvulat, scuze, nu stiu sa-mi setez frigiderul sa scrie romaneste). In final, Doamne ajuta-ne sa ne purtam cum dorim sa se poarte si semenii cu noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai rezumat bine, totuşi sunt şi oameni care sunt atenţi la specificul spiritual al sărbătorii, dar aceşti oameni nu vor apărea niciodată la tv.
      Să ne iubim aproapele ca pe noi înşine zilnic şi să ne purtăm în consecinţă ...uf, ce greu este!

      Ștergere
  16. :)) M-a bufnit rasul cand am primit mail cu "viata pufoasa ca un cozonac si fara griji ca a unui miel". Poi eu am cumparat pentru Paste niste cozonaci batatoriti si mieii stiu ca mor pe capete in aceasta perioada. Deci??? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare că urarea asta a fost populară anul ăsta. Trebuie interpretată metaforic. :)

      Ștergere
    2. Sau poate trebuie vazut cat de buni sunt acei prieteni care au trimis un astfel de mesaj,cat de pufoasa si-ar dori sa ne fie viata si fara griji, ca mai era un urator care striga in gura mare "sa traiti bine" iar noua ne este din ce in ce mai...

      Ștergere
    3. Da, da şi asta trebuie analizat - intenţia şi starea de trezie urătorului în contextul trimiterii mesajului :)

      Ștergere