luni, 13 mai 2013

Aceeaşi nepoată, alt episod

E vorba tot de nepoată-mea cu dulce grai moldoviniesc şi tot de perioada când fusese detaşată la bunici.

Bunica merge la servici, nepoata stă acasă cu bunicul pensionar. Şi cum să-şi omoare ei doi timpul? Ies de comun acord în parc cu mingea. Numai că acordul se termină aici pentru în versiunea junioarei, mingea este A EI, iar partenerul de joacă este doar un copil de mingi care face aport când scapă ea mingea. În schimb, în opinia bunicului, mingea este pentru pase şi driblinguri băieţeşti.
Şi din această nepotrivire de viziuni, nepoata revine din parc cu o găleată de frustrări astfel încât, sosită acasă, bunica este înştiinţată că:

- Nu mai vorbiesc cu bunelu' pentru că nu ştie sâ si joaci cu minjea!
- Nu se poate asta. Că eu mâine merg iar la servici, voi rămâneţi acasă şi trebuie să vorbeşti cu el.

Hopaaa, asta este o problemă. Atâtea ore singuri va fi obligată să vorbească cu bunicul. Dar nu-l poate lăsa să scape nepedepsit. Ce să facă? .... Ce să facă?

Ahaaa, găseşte ea altă pedeapsă:

- Atunci nu mai beu apă când îmi toarnă bunelu'!

Noh, aşe! Să se înveţe minte bunicul cum funcţionează joaca cu mingea şi ce păţeşte dacă nu se conformează!


În altă ordine de idei, îmi trimite soră-mea, mama moldovencei, imaginea asta:
- www.hartiutze.wordpress.com - 

E un suport de creioane făcut din cilindrul de carton al unui sul de hârtie igienică, îmbrăcat în lână roşie şi decorat cu floricele quilling. Şi mă întreabă soră-mea dacă pot să-i fac un suport de felul ăsta micii fotbaliste în nuanţe de roz şi maro ca să i se potrivească în cameră..

Păi cum să nu?! Că doar am stabilit că trebuie să-i intru pe sub piele în perspectiva viitorului când ea va fi afaceristă de succes, iar eu babă reumatică. 
M-am gândit să-l fac ceva mai trainic aşa că am înlocuit sulul de carton cu o conservă de tablă şi figurile de hârtie cu figuri din fetru.

Şi dacă tot m-am apucat de treabă, am mai făcut două suporturi pentru ceilalţi doi nepoţi care ştiu să mânuiască creioanele colorate. (Mai am un nepoţel, dar el nu le mânuieşte încă, doar le moflăie).

Şi iată ce a ieşit:






Sper să le placă. Altfel am încurcat-o şi acum, şi în viitor.

38 de comentarii:

  1. Mie nu mi-ar fi dat prin cap! Uite ce drăgălăşenii se pot face din lucruri pe care toţi le aruncă...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E echitabil - şi alţii aruncă cărţile poştale cu tot cu timbre :)

      Ștergere
  2. E tot nepoata cu franjurul, nu? :))
    Bunicul sa invete ca nepotii au mereu dreptate, chiar si cand nu au. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact - nepoţii au mereu dreptate. Şi femeile :D

      Ștergere
  3. Dupa cum "si vedi" te dai bine pe langa toti nepoteii...... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Musai să am plan de rezervă B şi C :)

      Ștergere
  4. Sunt foarte frumoase! Dar ahh, nu sunt fine la atingere... să vezi când pun mâna pe ele! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hopaa, nu m-am gândit că o să am probleme cu testul fineţii :(

      Ștergere
  5. Frumos. Am făcut şi eu suporturi de genul ăsta, dar am îmbrăcat cutiile în autocolant, ce vrei? Nu le am cu quillingul... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigură că au fost drăguţe şi în autocolant şi n-a durat mult înfăşuratul :)

      Ștergere
  6. Frumoase lucrări. Poate ar fi bine să faci și o expoziție online cu vânzare. O zi frumoasă și pupici la moldoviancî :-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pupicim, pumicim :)
      Am magazin online, pe breslo (dreapta sus), dar e o idee bună să fac şi aici o expoziţie. Mersi

      Ștergere
  7. Am mai vazut idei constructive cu suluri si cutii metalice, cea cu barcuta e preferata mea. Eh, mi-e dor de mare :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu eşti la doi paşi de mare, îţi poţi potoli repede dorul. :)

      Ștergere
  8. e delicioasa nepoata! da n-ai ci faci, ashas tati moldovencili :)))
    lucrarile tale sunt de exceptie....
    copii vor fi incantati.
    pop!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, moldovencili aistea sunt plini di talenti :)

      Ștergere
  9. Eu nu prea am creioane colorate dar zau ca mi-as tine rujurile si dermatografele in asa recipiente selecte!
    Nepoate ta e exact dupa prtotipul meu in copilarie; nu voiam sa mananc, eram mofturoasa si daca eram amenintata cu bataia decretam:nu mananc, doar inghit! si ma straduiam sa bag lingura pana-n gat, sa nu simt gustul mancarii pe limba.:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că ai fost o pramatie de copilă :))

      Ștergere
  10. Chiar ai dubii? Eu sunt sigura ca o sa-i placa. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se ştie niciodată că ăştia mici observă detalii care le scapă adulţilor :)

      Ștergere
  11. E o scumpa, nepotica ta! :-) m - amuzat tare pedeapsa la care s-a gandit! :-D
    Suportul tau de creioane va fi apreciat de fiecare nepotel! Tare tare faine! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sărmanul bunic a fost tare aspru pedepsit :D

      Ștergere
  12. O sa le placa, iar daca nu...gasesc ei o pedeapsa si pentru tine, nu?:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De asta mă tem ... cine ştie ce pedeapsă grea m-ar paşte?

      Ștergere
  13. Ce ai facut tu arata mult mai bine decat originalul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc ... mă umflu în pene acuma :)

      Ștergere
  14. o recunosc pe nepotica ta in pedepsele pe care le da . in sensul ca si exemplarul meu de acasa are idei din astea de pedeapsa. mie ar fi trebuit in opinia lui, drept pedeapsa pentru nu stiu ce, sa imi fi adus Mos Craciun un schelet, nu o carte ...
    cat despre minunatiile pe care le ai mesterit nu am decat cuvinte de lauda. sunt superbe cu adevarat. daca nu as sti cata munca e in spatele unei simple cutii de conserva imbracate astfel as spune ca e joaca de copil. dar ma laud si eu cu astfel de suporturi asa ca te felicit cu atat mai mult pentru efortul tau si pentru dragul cu care se vede ca le-ai realizat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noroc că Moş Crăciun nu a ţinut cont de dorinţa lui :)
      A durat destul de mult înfăşuratul sforii, dar la final arată bine, ascunde cu totul tabla. Am să vin să văd ce ai meşterit tu :)

      Ștergere
    2. a, stai calma ca nu stiu pe unde le gasesti :)) . sunt o dezordonata in a mi prezenta lucrarile. pe majoritatea le am pe blogurile vechi la care am colaborat iar pe cel pe care sunt acum am reusit sa pun doar cateva . tot zic sa le organizez dar cred ca ies la pensie pana atunci :) .

      Ștergere
    3. Oh, de câte ori spun şi eu că trebuie să-mi fac loc de reorganizare în calculator, în dulap, în cămară şi numai nu ajung la timpul ăla ...

      Ștergere
  15. Savuroase episoade! Ma temeam candva ca lumea copilariei din cartile lui Ionel Teodoreanu fie e fictiune fie a apus. Da'eu sunt acum si un pic subiectiva, ca ... moldoveanca :)
    Cat despre creatiile tale...nu te dezminti. Se simte dragostea si emotia din ele. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu a apus de totului - încă sunt pitici care le dau bătăi de cap bunicilor şi scot replici mortale.

      Ștergere
  16. Excelenta idee de suporturi de creioane. Dar stiu ca ai infasurat la sfoaraaaaa...Are aspectul acela rustic foarte reusit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că ar arăta foarte drăguţ şi nişte suporturi îmbrăgate în şerveţele. Ce zici?

      Ștergere
  17. Asa-i trebuie lui bunelu' daca nu stie regulile :))
    Ai o nepoata grozava.
    Suporturile de creioane sunt super! Numai sa nu se apuce sa jumuleasca fluturasii, barcutele, floricele si toate decoratiile acelea frumoase :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper că le-am lipit destul de bine ca să nu ajungă jumulite. Dar oricum, şi dacă se strică astea, le face tuşi altele mai trainice :)

      Ștergere
  18. Sunt grozave Andreia! Ai evoluat foarte mult. Sincer.
    Si-mi place cum redai graiul fetitei :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Hapi, mai ales că tu m-ai urmărit de la bun început :)

      Ștergere