luni, 8 aprilie 2013

Tutorial quilling - trandafir

Azi vreau să vă arat cum se fac trandafirii în quilling. Mai exact, cum îi fac eu, pentru că am văzut şi alte metode, dar ăsta e modul în care am învăţat să-i fac şi-mi ies repede şi bine.

Avem nevoie de unealta de quilling, lipici şi o fâşie de hârtie. Nu vă dau dimensiunile hârtiei pentru că poate varia şi în lăţime, şi în lungime în funcţie de cum doriţi să vă iasă trandafirul la final.
Am ales o fâşie de hârtie de culori diferite faţă-verso ca să se vadă mai bine.

Introducem capătul fâşiei în unealtă şi rotim de câteva ori.


Îndoim fâşia la aprox. 45 de grade şi rulăm toată partea îndoită.


Îndoim din nou fâşia şi rulăm partea îndoită.


Şi repetăm operaţiunea până trandafirul ajunge la dimensiunea dorită. Îl extragem de pe unealtă şi îl lăsăm un pic să se destindă ca să se aranjeze mai bine. Apoi punem lipici pe capătul fâşiei şi ţinem apăsat până se lipeşte bine.


Gata!


Simplu, nu?

Vă arat mai jos câteva proiecte la care am folosit trandafiri:

Felicitări:



Felicitare de nuntă cu buzunar interior pt bani:


Tablou cu iniţială


Invitaţie de nuntă



Cutie de bijuterii



Observaţi că am folosit fâşii de hârtie de grosimi diferite - de la 3 mm la 1 cm. 
Trandafirii ieşiţi din fâşiile mai late ies mai tare în relief şi sunt ceva mai greu de lipit pe poziţie. Merg mai bine pe un obiect decorativ.
Trandafirii micuţi se lipesc bine şi pot fi puşi fără probleme pe o felicitare care apoi este băgată în plic.

Cam asta a fost lecţia de azi. Dacă o puteţi în aplicare, mi-ar place să văd ce şi cum v-a ieşit.
Spor!

31 de comentarii:

  1. Nu ştiu de ce, aveam impresia că sunt mai dificil de realizat .

    RăspundețiȘtergere
  2. Doar la sfarsit se da cu lipici, la inceput nu? Cand faceam trandafiri-brosa din panza trebuia sa fixez la inceput, bine si pe parcurs din cand in cand, altfel se desfacea sau se invartea cu totul :)

    Sunt foarte frumosi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pun lipici decât la final pentru stă bine, nu se desface. Pânza cred că este mai "mişcătoare", de aia trebuie pus lipici mai des.

      Ștergere
  3. Simplu pt tine. Mie mi-ar trebui cateva ore bune sa imi iasa asa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. în locul tău aș fi făcut multe poze "se rotește se învârtește"... până la trandafirul final
    și asta doar așa... pentru migală :D
    Nu mi-e foarte clară înfășurarea aia la 45 de grade. Dacă mă simt bine, încerc diseară :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fotograf a fost soţul de data asta şi aspus că n-are timp decât 2 minute, deci atâtea poze au ieşit :D
      Sper să te simţi bine :)

      Ștergere
  5. Interesanta lectie. Dar eu cred ca ai vrut in primul rand sa ne arati ce unghii frumos pictate ai.:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, în sfârşit am avut timp să ajung la salon. M-am şi tuns, dar asta nu se vede în poze :)

      Ștergere
    2. Adelina ți-a văzut repede unghiile, dacă erau date cu făină sau pământ de flori nu se mai sesiza așa repede :D

      Ștergere
    3. Pai eu sunt mai sensibila la unghiile cu substante organice, respectiv ceva kkt! ca de-aia am asa noroc cu carul...:))

      Ștergere
    4. Cum aţi deturnat voi discuţia de la trandafiri la îngrăminte naturale :D

      Ștergere
  6. Bravo! Util tutorial! Sincer mie imi eise cel mai bine sa te sun pe tine, esti tare talentata tu, asa ca nu mai invadez si eu piata :)))).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încă mai am o restanţă la tine cu nişte buburuze :)

      Ștergere
  7. tu esti priceputa si ai multa rabdare....:)
    iar lucrurile ies minunat de frumoase...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa stii ca aveam o oarecare curiozitate in legatura cu trandafirasii. Ma gandeam ca e ceva ce implica niste rasuciri dar nu stiam cum. M-am gandit ca pana la urma voi afla cumva :)
    Multumesc pentru tutorial! Foarte util!
    Seara frumoasa sa ai! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dacă ştiam că eşti curioasă, făceam mai repede tutorialul ăsta :)

      Ștergere
  9. Foarte frumos!
    Și foarte bine explicat, apoi ilustrat!
    Cam despre asta vorbeam cândva. (Sper că nu ai uitat!)

    RăspundețiȘtergere
  10. Vaaaiiii, dar frumosi sunt, mai ales aceia rosii si pasionali merg la fix peste notele muzicale! Asa, din foto, nu par greu de facut ! Ma cam sperie ustensila aceea pe care o folosesti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ustensila asta e un ac mare căruia i-am rupt o parte din ureche (ce sinistru sună :D ) şi l-am înfipt într-un baton pentru pistolul de lipit, pe post de mâner. E foarte utilă.

      Ștergere
  11. Ce mâini îndemânatice ai. O preocupare frumoasă. Felicitări! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. your quilling looks so delicate I love it. Would be glad to hsvr you visit my blog and tell me what you think.
    http://ajourneyintoquilling.blogspot.com
    CHris

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata bine rezultatul final..pare simplu la prima vedere, dar nu cred ca mi'ar iesi asa ca raman la admirat ;))

    RăspundețiȘtergere
  14. Cat de frumosi sunt. Multumesc pentru pont, nu par greu de facut si ies asa de delicati... La urmatoarea felicitare as tine cont de ei. Daca ma gandesc bine cred ca i-as putea lipi si pe ouale cocotate in crengutele de paste ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am lipit deja pe ouă trandafiraşi micuţi, se lipesc bine. Spor!

      Ștergere
  15. Din explicatiile tale pare totul atat de simplu. Cred totusi ca dureaza un timp pana cand mana capata indemanare, sa poata rula hartia bine, sa lipeasca fara sa lase urme... Ies atat de frumosi trandafirii!

    RăspundețiȘtergere
  16. hartia se indoieste in aceeasi directie?sau nu?

    RăspundețiȘtergere
  17. Da, hartie se indoieste si se rasuceste mereu in aceeasi directie.

    RăspundețiȘtergere