sâmbătă, 6 aprilie 2013

HW 14 - alo?

Fie ploaie, fie soare, Elly aduce încă o ediţie de:


O blondă vine la doctor cu urechile roşii. Doctorul întreabă:
- Ce s-a întâmplat cu urechea dvs.?
- Călcam rufele când mi-a sunat mobilul. Şi din greşeală am dus fierul de călcat la ureche.
- Iar la urechea cealaltă ce-aţi păţit?
- A mai sunat o dată mobilul.

Ei bine, acum 41 de ani blonda ar fi rămas cu urechile intacte. De ce? Pentru că primul telefon mobil s-a inventat acum 40 de ani şi primul apel telefonic de pe un mobil a fost dat pe data de 3 aprilie 1973.

Pe acea vreme, companiile Motorola şi Bell Labs erau în competiţie care reuşeşte să realizeze primul telefon mobil. Laurii au revenit celor de la Motorola.
Martin Cooper, manager general la Motorola, şi-a luat telefonul mobil proaspăt creat (şi să nu credeţi că i-a fost uşor - cântărea 1,4 kg), a mai luat o ceată de reporteri drept martori şi a ieşit pe străzile din New York. Acolo, în văzul tuturor, şi-a sunat rivalul de Bell Labs, Joel S. Engel, şi l-a anunţat că i-a luat faţa - sâc! on the phone
Apoi a mai dat câteva telefoane. Scurte. Nu se putea întinde mult la vorbă pentru că bateria ţinea doar vreo 30 de minute şi încărcarea dura 10 ore.

Iată cum arăta minunea care a stârnit uimirea trecătorilor new-yorkezi:

- www.stirleprotv.ro - 

Totuşi au trecut 10 ani până când Motorola a reuşit să scoată primul model destinat comercializării - modelul DynaTAC 8000X. 
Pentru 4.000 $ te alegeai cu un mobil care:
- cântărea 1 kg şi avea 33 cm lungime (deci putea fi folosit şi ca armă albă dacă cineva încerca să ţi-l fure feeling beat up)
- durata de convorbire era de 30 minute şi ţinea 8 ore în stand-by
- bateria se încărca în 10 ore
- agenda telefonică permitea memorarea a 30 de numere
- avea 9 taste (call, end, send, clear,  store, function, power, lock, volume).

De atunci şi până azi au trecut 39 de primăveri - căci a 40-a încă e pe drum - au apărut modele variate de smartphone cu touchscreen şi cu funcţii fără număr, fără număr. Ce-o mai apărea, om mai vedea căci ritmul de dezvoltare şi de inovaţie e tot mai alert.

Iar dacă aveţi probleme cu telefonul vostru mobil, operatorii de call-center sunt tot timpul la dispoziţia dvs, cu condiţia să nu-i băgaţi în ceaţă:

- Tastaţi diez.
- Care e tasta diez? ... Aaaa, semnul de închisoare #

- Mai vreau şi eu PUK-ul încă o dată.
- Dar ce s-a întâmplat?
- L-am scris pe nisip şi a trecut un drac de copil şi l-a şters.
- Vi-l mai spun o dată, dar asiguraţi-vă că-l aveţi notat.
- Sunt sigur, că am întărit nisipul cu apă şi l-am bătătorit cu lopăţica fiică-mii.

- Ce tip de Nokia aveţi?
- Nu ştiu, dar e grăsunel şi cu marginile rotunjite.

- Dom'le, eu vă fac scandal. Şi vouă, şi lui bărbatu-meu. Îl tot sun şi îmi răspunde o duduie cu limbi străine. Ce treabă are el cu duduia cu limbile??

Cam după 15 minute de convorbire operator-client, se aude cineva bătând într-o uşă care apoi se deschide şi clientul ţipă panicat: "Ocupat!! Ocupat!!!"

- Mi-am făcut şi eu un abonament şi îmi apar doar numerele de la Poliţie, Salvare ... Numerele prietenilor mei când apar?

Să aveţi un week-end frumos şi minute multe, în toate reţelele! big hug


"Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 14."

- surse informaţii: www.stirileprotv.ro, www.mixtopia.ro, wikipedia

38 de comentarii:

  1. Un weekend frumos, senin, cu surprize placute :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm ... surprize plăcute n-am avut încă, dar am descoperit un nou serial cu avocaţi - Suits.

      Ștergere
    2. Eu vreau seriale cu medici. Dar acum m-am apucat de Game of Thrones

      Ștergere
    3. Seriale cu medici nu prea ştiu, decât E.R., dr. House şi Grey's Anatomy :(

      Ștergere
    4. Imi ajunge Grey si Game of thrones acum, sunt la zi, ma uit doar le noile episoade cand apar

      Ștergere
  2. excelent articol! istoria telefonului mobil a prezentat-o si Alex astazi, dar fiecare ati adus informatii noi si interesante. Felicitari! Glumele pe care ni le oferi aici au provocat o cascada de ras aici in casa la noi, pentru ca le-am citit cu voce tare :)) Super!
    te pup. weekend minunat sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că v-aţi distrat. Totuşi cred că operatorii de la call-center sunt disperaţi cu apelurile astea :)

      Ștergere
  3. Ar trebui sa puna la slabit modelul de nokia daca e grasunel :))
    Intr'adevar functiile de la smartphone'uri sunt fara numar, dar daca ii dau telefonul meu(un smartphone nici foarte performant, dar nici prea prost..sa'i zic mediu) mamei mele sau lu' tata o sa se uite la el mult si bine si nu o sa foloseasca nici o zecime din functiile pe care le ofera...asa ca eu sunt de parere ca o sa mearga in continuare si vanzare telefoanelor cu tasta si cu putine functii pentru inca o bucata buna de vreme:)
    Replicile sunt foarte bune si nu departe de adevar :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Există un model la Orange pentru pensionari, îi spune, cu taste mai mari şi funcţii reduse. E chiar bun pt persoane ca bunica pt că nu are nevoie de youtube şi facebook pe telefon.

      Ștergere
  4. Happy weekend...prin telefon!? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate fi şi prin telefon, important să fie happy :)

      Ștergere
  5. Si uite asa toata lumea iubeste..... telefonul! :))
    Happy Weekend!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îl iubim - nu-l iubim, a devenit omniprezent.

      Ștergere
  6. Foarte bun articolul, cu informatii noi si foarte interesante pentru mine si cu siguranta si pentru altii. Nu stiam decat foarte vag istoria telefonului mobil. Credeam ca are doar vreo 30 de ani...nu aproape 40. Wow!
    Glumele sunt foarte bune. O postare super!

    Happy weekend iti doresc, Andreia draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-ai crede că e aşa bătrân pentru a beneficiat de multe face-lifturi :D

      Ștergere
  7. Nu mai pot concepe vitata fara tel. Fie el destept sau prost :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. înseamnă că eşti clientul ideal pentru firmele de telefonie :)

      Ștergere
  8. :)) exista un clip cu viitorul comunicatiilor!!!! :))) cand unul dintre tipi primeste un fax, ceilalti pleaca, oripilati de... miros!!!! :)))
    week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce a primit prin fax - şosetele folosite şi uitate la hotel? :))

      Ștergere
  9. Cu siguranta sunt multe avantaje de cand cu telefonul mobil... Dar parca uneori ma satur de ele... Nu sunt fan mare, nu m-a prins microbul, nu-mi doresc cel mai nou model. Mie imi ajunge sa aud si sa fiu auzita. Ei, batranetea...
    Bucuriile sa-ti fie aproape! Era sa uit: o smotoceala pentru Horty!

    RăspundețiȘtergere
  10. Tot ce ai scris e interesant!
    Weekend plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  11. Haios si interesant articolul tau!
    Sa-ti fie seara bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce urare frumoasă. Îţi doresc să-ţi fie duminica bucurie :)

      Ștergere
  12. Weekend placut, telefonul este cel mai rar obiect folosit de mine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înseamnă că te ţine bateria muuuult mai mult decât pe vorbăreţi sau decât pe primii posesori de mobile :)

      Ștergere
  13. Deci sa ne inchidem telefoanele cand calcam :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Am ras cu lacrimi...ce ti-e si cu tehnologia asta! Dar de ce sunt mai primitive, sunt mai rezistente! Al meu si-a scapat smartphone-ul pe jos- ca deh, ii trebuia din asta! Si acum se intreaba daca si ce mai merge la el...Eu mi-am scapat vechitura si am busit-o cam in fiecare zi si n-are nica' nica'!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta-i drept - astea noi sunt prea sensibile şi finuţe, trebuie să le ţii ca pe ouă :)

      Ștergere
  15. Prin cate a mai trecut si saracul telefon;).
    L-au schimbat si tot l-au schimbat insa azi e tare frumusel....si eu nu pot o secunda fara el! :)
    Zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A trecut şi telefonul prin schimbări ca şi idealul feminin - de la formele grăsuţe ale lui Rubens la cele slim ale lui Valentino :))

      Ștergere
  16. Hahahahahaaaa! "numerele prietenilor mei când apar?". M-am distraaat. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Am vazut la tv stirea despre primul telefon mobil. ;)
    Bune bancurile din aceasta postare, Andreia! Grasunel si cu marginile rotunjite... :)) Imi aminteste de un motorola albastru pe care il tineam de rezerva in casa... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acuma-s la modă telefonele subţiri, fără rotunjimi :))

      Ștergere
  18. Acum mi-am dat seama unde am citit gluma cu fierul de calcat,la tine! Era printr-un ziar un titlu asa,pe undeva, ca unul dusese fierul de calcat la ureche in loc de telefon,si nu mai stiam de mai citisem pe undeva asta sau visasem :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, nu pot să cred - cineva chiar s-a fript cu fierul de călcat =))))

      Ștergere