marți, 12 martie 2013

Cugetarea zilei - citat

Unul dintre citatele preferate, notat în agenda mea cu citate când încă aveam timp pentru asta, provine din romanul "Dune" al lui Frank Herbert

"Frica este ucigaşul minţii. Frica este moartea cea mică, aducătoare a anihilării totale. Voi înfrunta frica. O voi lăsa să treacă peste mine şi prin mine. Şi după ce va fi trecut mă voi întoarce   şi voi privi în urma ei. pe unde a trecut frica nu va mai rămâne nimic. Numai eu voi rămâne."

E un citat liniştitor şi practic. Când ţi-e teamă de ceva, stai molcolm şi aşteaptă să treacă frica. Iar apoi, odată ce ai scăpat din laţul ei, poţi să-ţi pui mintea la contribuţie şi să găseşti rezolvarea.


Fără frică vine şi quillingul zilei:


21 de comentarii:

  1. Frumos! Și quillingul si citatul! :D
    O zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mult timp mi-am dorit sa fi putut avea stapanirea si educatia Jessicai, sa am puterea unei maici Bene Gesserit. :)) Si tare mult mi-ar placea sa am rabdarea si talentul tau, sa pot face si eu asemenea bijuterii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maică de-aia dacă-aș fi / Quilling tot nu mi-ar ieși :D

      Ștergere
    2. Vienela, de aia e Jessica e personaj de roman pt că în realitate nu ar fi posibilă atâta stăpânire de sine, şi putere, şi înţelepciune, tot timpul la capacitate maximă . :)
      Mixy, e bine că-ţi ies rimele :)

      Ștergere
  3. numai de paianjeni si tzunami mi-e frica. Si de ideea ca as putea deveni total neputincioasa si o povara pe capul celor dragi. Restul sunt spaime de-o clipa, trec repede peste ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tzunami nu poate ajunge până la tine în centrul ţării, dar păienjenii te găsesc :D

      Ștergere
  4. Frica ucigasul minti? Nu cred, atunci adrenalina este la maximum si creierul lucreaza supraturat! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, îţi paralizează mintea, nu mai poţi gândi eficient de frică. Adrenalina în schimb îţi face circumvoluţionile să zbârnâie :))

      Ștergere
  5. frica e irationala,nu poate fi controlata si nu cred ca dispare vreodata cu adevarat...

    tare mai esti priceputa,doavada ca ai o minte relaxata sau incordata doar atunci cand trebuie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aş vrea eu ca mintea mea să funcţioneze ceas atunci când trebuie!

      Ștergere
  6. fricoasa numarul unu sunt eu! :)
    nu-mi place sentimentul deloc....dar sunt momente cand paralizez de frica....:)

    RăspundețiȘtergere
  7. As zice ca cel mai frica imi este de frica! Dar si de frica altora! Frica e ingrozitoare! Adrenalina ma salveaza mereu! :) Nivelul ei creste brusc si ma descurc! Sper sa nu inteleg niciodata ce inseamna a fi "paralizat de frica"! :)
    Interesant cum ai combinat acest citat cu frumusetile iesite din mainile tale! Ai talent si multa rabdare! Iar pentru asa ceva au rabdare doar cei carora le place ceea ce fac! Migalos lucru, si frumos! Cei ca tine lucrati pentru placerea voastra dar si pentru a celorlalti! :)
    Putere de munca iti doresc si sanatate! Succese!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate că cel mai bun remediu împotriva fricii este că acţionezi imediat, fără reţinere şi în mijlocul acţiunii uiţi de teamă.
      Urează-mi şi timp, mai mult timp :)

      Ștergere
  8. Frica inseamna instinct de conservare si e greu sa te lupti cu ceva ce vine din strafundurile evolutiei. Dar ai dreptate, daca o stapanesti, gasesti sigur o rezolvare. Imi plac nuantele de rosu pe care le-ai folosit, in poza a iesit un fel de rosu- coral cu rosu-sange. Sunt foarte frumoase formele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e greu să te lupţi cu ceva ce vine din tine însuţi, dar ce bine te simţi când câştigi bătălia.

      Ștergere
  9. Fricoasa, scenarista, oh doamne daca as lua lucrurile ca atare fara sa iau in calcul toate posibilitatile si sa le duc la extrem ce bine mi-ar fi. Puternica devin cand simt pe cel de langa mine la fel de speriat.
    Foarte frumoasa creatia si de azi :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Am tristeti, am suparari, am de toate cele...frica nu prea, poate doar de boala grea. Am avut mai multe ocazii in viata cand mi-am dat seama ca doar gandul despre frica ar cam fi ceva care exista cumva la mine. Insa frica nu exista de fapt. Pentru ca in momente cand altora le este frica...eu functionez mai bine ca oricand. Stiu exact ce si cum sa fac, de parca as fi facut lucru ala de cel putin 3-4 ori pana atunci...
    Cred ca seman cu mama. Mama e o femeie micuta si neinfricata :)
    Quilling-ul e foarte frumos, ca de obicei :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înseamnă că ai sânge rece şi eşti foarte celebrală. E bine să te aibă omul alături la nevoie :)

      Ștergere
  11. Eu am si frici - suparari mai putine, tristeti cateva ....
    Esti tot mai buna la quilling

    RăspundețiȘtergere