vineri, 1 februarie 2013

Tutorial quilling - mărţişor lalea

De 2 zile am început mărţişoriada şi vreau să vă arat şi vouă pas cu pas realizarea unui mărţişor cu o lalea.



Avem nevoie de:
- 1 fâşie de hârtie crem deschis-deschis
- 3 fâşii de hârtie roşii
- 1 fâşie de hârtie verde deschis
- 1 fâşie de hârtie verde mediu
- 1 fâşie de hârtie verde închis
- unealtă de quilling, foarfecă, lipici
- cartonaş, şnur de mărţişor, punguţă sau plic mic
Toate fâşiile de hârtie au 3 mm lăţime şi 30 cm lungime.

Să trecem la treabă:



Tăiem fâşia crem în 3 bucăţi egale şi facem 3 cercuri pe care le ţuguiem. Acestea vor fi petalele.


Luăm pe rând fâşiile roşii şi le rulăm din loc în loc aşa încât iese o îmbârligătură şi îndesăm îmbârligătura în fiecare petală.



Doamnele care fac quilling în engleză numesc tehnica îmbârligăturii 'beehive technique' = tehnica stupului de albine. Şi pentru că o poză face cât o mie de cuvinte, iar un video măcar cât o mie de poze, puteţi urmări mai jos un filmuleţ unde se înţelege mai bine realizarea petalelor în acest fel:




Buun, avem petalele, urmează frunzele.

Luăm cele 3 fâşii verzi de nuanţe diferite:


Facem 2 bucle mici din verdele cel mai deschis. Lipim capătul fâşiei.


În continuarea lor facem 3 bucle din verdele mediu. Lipim.


Şi încheiem cu o buclă din verdele închis. Lipim.


Modelăm ansamblul de bucle între degete ca să formăm o frunză alungită.


În poză nu se văd aşa clar nuanţele diferite de verde, dar în realitate se observă degradeul şi arată foarte drăguţ, parcă mai aproape de verdele natural.

Lipim totul pe cartonaş, adăugând o tulpină din verdele cel mai închis.


Adăugăm şi şnurul alb-roşu şi e gata pentru a fi făcut cadou într-un plic micuţ sau o punguţă de sezon.


Spor la mărţişorit!

30 de comentarii:

  1. Mama cata rabdare tre sa ai :)) Eu nu as rezista..Pot sa comand direct aici pe cand vine vremea lor ?? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Compensez cu nerăbdare în alte părţi :)
      Ştii vorba reclamei - dacă vrei, poţi :). În zilele următoare am să pun poze cu mai multe modele.

      Ștergere
  2. draga mea, îmi cunosc limitele.Îndesatul îmbârligăturii în fiecare petală mi-ar ieși o plantație de varză care nu cred că are legătură cu mărțișoriada ta simpatică :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi varza e foarte bună la dieta cu supă de varză :)

      Ștergere
  3. sunt adeptul prodeselor "de-a gata", asa ca mai bine cumpar! :)
    buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cata rabdare ai !
    Te las pe tine ptr caaltfel eu ajung sa fac o cadere nervoasa cu toate hartiile alea pe langa mine! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi când te gândeşti că Vienela spunea că quillingul e tehnică de relaxare ...

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Da, dar deja nu se mai găsesc punguţe de unde le-am comandat eu!

      Ștergere
  6. Extraordinar!
    Deși apreciez tot ce e hand-made, anul acesta, de mărțișor, voi privi cu alți ochi lucrurile de genul celor făcute de tine.
    Îți dau o idee, fiindcă faci atâtea mici minuni: alcătuiește o carte, un curs, un album sau cum vrei să-i zici. Prezinți (foto și cuvinte) etapele și produsul final. Dai produselor nume atractive, poți adăuga și o mică povestioară, legendă (bine scrise, vor spori valoarea albumului).
    Nu e ușor (știu din experiență că a publica e altceva decât scrisul pe blog), dar ai potențial să faci asta.
    Eu aș cumpăra așa ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bagi la idei. Dar mă gândesc că sunt atâtea poze şi filmuleţe gratuite pe net la un singur click, încât nu s-ar găsi suficienţi doritori pentru a cumpăra o carte.

      Ștergere
    2. O carte se adresează întotdeauna unui alt public, nu celor care cred că printr-un click descoperă piatra filozofală. Și, pe lângă că te bag la idei, îți mai pot da și alte idei. (așa, că te plac).

      Ștergere
    3. Am să cuget la ideea ta. Şi poţi oricând să-mi pasezi şi alte idei - poate se prind de mine, iar tu vei fi autorul moral :)

      Ștergere
  7. Multa dragoste si daruire s-a strans in laleaua aceea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumos dar foarte migalos.Cred ca o sa prefer sa iau niste lalele de la florarie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi tu alegi calea cea simplă ca şi Vasile Dumitru :)

      Ștergere
  9. Chiar ieri mi-a arata cumnata mea un ou ornat cu simboluri facute din hartie si un tablou cu flori toate facute din hartie! Aratau superb la fel ca martisorul tau. :) Original si facut cu pasiune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred că realitate arată mai bine decât în poze - se văd mai bine detaliile.

      Ștergere
  10. Ai o rabdare de fier cu quillingul, esti de admirat. Iti ies grozav infloriturile! Si eu ma pregatesc de martisoare desi sunt cam puchinoase si eu nu vad prea bine...

    RăspundețiȘtergere
  11. Cata rabdare ai!
    In It nu e treaba asta cu martiaoare. Iar acum 2 ani am confectionat si eu martisoare pt toti copii de la fiimea din clasa dorind sa arat traditia...:). Am facut fel de fel de figurine din lut modelant Fimo parca se numea. Au avut succes! Copiii au fost incantati dar mie nu mi-a mai trebuit.;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe când să inoculezi tradiţia la italieni, ai abandonat; ai fi fost distribuitor exclusiv în Peninsulă :)

      Ștergere
  12. Frumoase lalelele si foarte explicit tutorialul. Ma faci sa incerc si eu, de curiozitate. Numai sa am timp :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timpul ... niociodată nu e destul. Numai când stăm la coadă :)

      Ștergere
  13. Rabdare la rang de arta, nu doar arta manevrarii hartiutelor, arata grozav, nu stiu cat as fi in stare. Ceva nervi cred ca m-ar incerca in momente cand vad ca nu-mi iese :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, şi eu am aruncat destule forme că nu mi-au plăcut cum au ieşit, dar pe măsură ce tot fac, pierderile sunt tot mai puţine.

      Ștergere
  14. M-am uitat cum le faci de curiozitate pentru că arta quilling-ului îmi era relativ necunoscută. Este foarte frumos şi pari să le faci atât de uşor. De un singur lucru sunt sigură - nu voi fi în stare niciodată să fac aşa ceva. Nu pentru că este greu, ci pentru că sunt eu neîndemânatecă, am degetele foarte groase şi văd prea rău. Îm plus, parcă "am trei mâini stângi" când e vorba de lucru manual. A fost însă extrem de relaxant pentru mine să te urmăresc în video-clip. Frumoasă muncă, excelentă idee pentru mărţişor.

    RăspundețiȘtergere