luni, 4 februarie 2013

Festina lente

De dimineaţă cercetând perspectiva zilei am hotărât că vreau o salată fresh cu multe-multe legume. Când am chef de o salată din asta pun în ea toate legumele pe care le prind: salată verde, roşii, castraveţi, ardei, ridichi,  ceapă verde, ţelină, morcov şi iese un munte legumicol bun şi colorat.
Deci fiind stabilită pofta zilei, iau banii şi sacoşa şi merg la Lidl-ul de lângă casă.

Ora 10 dimineaţa, atmosferă lejeră. Fac traseul între rafturi, iau ce-mi trebuie, mă îndrept spre casă. Eram cam a treia la rând şi în spatele meu mai vine imediat un domn în vârstă. Şi numai ce apare din flancul stâng un domn la vreo 40 de ani cu pardesiu elegant şi ochelari, cu 2 pachete de biscuiţi în mână. Se opreşte lângă coşul meu şi se uită luuung dincolo de mine şi de omul din spatele meu către străfundurile magazinului.

Când persoana din faţa mea avansează un pic, ochelaristul hop! se şi infltrează în rând precum chilotul strâmt între .... Scuzaţi comparaţia, dar e cea mai nimerită în context.I don't know

Nici un vă rog, nici nimic. L-aş fi lăsat înaintea mea dat fiind că avea doar 2 pachete de biscuiţi, dar în asemenea condiţii gestul lui mi-a crescut pulsul.

Cât timp avansa şi el pe lângă bandă, mai adaugă lângă biscuiţi o ţiplă de baterii şi ajunge la casă. Doamna îi scanează produsele, îi spune totalul şi atunci îl păleşte ideea - "faceţi-mi bon separat pentru baterii că sunt pentru servici, iar biscuiţii sunt ai mei." Doamna îi spune că ar fi trebuit să-şi caşte gura mai repede, acum va dura un pic să vină şefa să anuleze bonul şi să o ia de la început.
Când aude că are de aşteptat, grăbitul vieţii îşi dă ochii peste cap şi spune martiric: "asta e, am să sponsorizez eu firma cu baterii!"

M-a enervat omul ăsta rău de tot.
Măi, grăbiţilor, ce câştigaţi dacă vă băgaţi în faţă la rând? dacă forţaţi ultima secundă de verde la semafor? dacă vă înşurubaţi în liftul sau autobuzul deja plin dincolo de limită?
Sunteţi maratonişti sau săritori cu schiurile ca să conteze aşa mult un minut sau 10 centrimetri? Sunteţi chirurgi şi viaţa pacientului depinde de viteza cu care puneţi mâna pe bristuriu?

Băgaţi de seamă că grăbindu-vă în mod nesimţit prin viaţă, ajunge-ţi mai repede pe lumea cealaltă! Bon voyage!wave

Acum că am zis ce aveam de zis şi m-am răcorit, am mâncat şi salata, mă pot reapuca de mărţişoriadă. Îl las pe Horthy să răspundă la comentarii. happy

32 de comentarii:

  1. :)) Eu i-as fi spus vreo doua..Fara sa stau pe ganduri..Ce tupeu jegos...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu i-am zis că, deşi fierbeam, n-am dat în clocot :)

      Ștergere
  2. Sta-i-ar bateriile in gat si arde-i-s-ar biscuitii in priza!
    Spor la martisoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) Sărmanul, nici n-a şti ce l-a pălit!

      Ștergere
  3. :)
    tulai, doamne... si credeam ca eu am visat urat...
    banca, pentru platit gazul! azi, pe la 9 dimineata! trei "case", la casa din stanga doua doamne, atat, in fata mea doi domni... cand domnul de la ghiseu a terminat, doamna de la "coada" din stanga (intelegi? nu mai era nimeni inaintea ei, era o doamna la ghiseu careia i se completau hartiile si urma dansa...) tzup - a sarit la "ghiseul nostru", impingand hartiile pe sub geam...
    asadar scor egal intre domni si doamne fara educatie!
    si e abia luni! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ăştia doi or fi neamuri ;)

      Ștergere
    2. măi să fie, asta e săptămâna nesimțului !

      Ștergere
  4. Eu am o idee fixa pe chestiile de genul...e mult spus idee...am facut'o mai mult un obicei...daca vad o persoana in varsta ca are nevoie de ajutor ajut...daca persoana respectiva doar pretinde ca are nevoie de ajutor si se vaita in stanga si in dreapta ...poate sa astepte si sa bata apropouri mult si bine ca nu o bag in seama...iar la magazine la fel..daca cineva are 2-3 produse, iar eu am mai multe ii dau voie in fata, dar daca se baga cu forta in fata bagand replica "am doar 2-3 produse" sau fara sa zica nimic...apoi :)) ii zic cateva vorbe de duh, dar cu substrat, insa daca nu se simte si nu se intoarce in coada i le zic mai direct :)) Nu o fi bine, dar n'am ce face...asa o sa actionez in continuare probabil :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e bine să le zici, altfel vor continua cu nesimţirea. Deşi nu-i sigur că se vor lecui.

      Ștergere
  5. ...saracul...suporta el costul bateriilor !!! ...aiurea...putea deconta din bon exact costul bateriilor nu tot bonul...bon voyage le urez si eu !!! :)
    Sa-ti fie de bine ! Cred ca a iesit o salata traznet ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate deconta parţial, dar el a simţit nevoia să se sacrifice pt firmă

      Ștergere
  6. Si nu înteleg de ce nu ai luat atitudine?
    Pacat ca am fost eu în rand... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După o tură de noapte la servici, u am viteză bună de reacţionat. M-am enervat doar în sinea mea.

      Ștergere
  7. Urasc chestiile astea! Sunt oameni care spun ca apucaturile astea sunt reminiscente ale comunismului, dar nu sunt de acord! Comunismul nu ne-a spalat creierul mai mult decat o fac astazi TV-urile. E vorba de simpla nesimtire, atat.
    In urma cu ceva saptamani stateam la rand la singura carmangerie din piata care vinded oase de vita, sa-i duc Fetitei, catelusa de la firma. Ce crezi? O cucoana catre 60 de ani nu s-a rabdat si s-a bagat in fata, chit ca eram trei persoane in total. Cum spui, mi-a crescut pulsul si am comentat "pe sub mustata", suficient de tare cat sa auda duduia, dar nu a reactionat. Pacat, aveam un discurs pregatit gata.
    Zile cu puls stabil iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dau vina pe comunism, ca să nu admită că de fapt lipsesc cei 7 ani de acasă şi bunul simţ.

      Ștergere
  8. Dar cand ajung la pensie de ce se mai grabesc ? Pensionarii sunt foarte, foarte grabiti si o iau prin fata in ideea ca nu suporta sa stea in picioare ca li se face rau. Inteleg chestia asta dar unii nu arata chiar pe moarte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nerăbdarea asta o fi vreo boală specifică pensionarilor. Oare ne va apuca şi pe noi sau nici nu mai apucăm pensia?:)

      Ștergere
  9. :))
    eeee...daca eram eu la rand, jar manca!
    ce m-am amuzat! iaca de asta pasesc eu a gale si las timp de la mine, tocmai pentru a mi-o lua altii inainte :)
    hai te pop!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu păşeşti agale ca să poţi surprinde instantaneele superbe pe care ni le pezinţi :)

      Ștergere
  10. Iauzi cica sponsorizeaza firma cu bateri :))
    Poate putina mustrare verbala nu ar fi stricat.

    RăspundețiȘtergere
  11. :))) tu-ti dai seama ce gest....Sponsoriza firma cu baterii.Poate avea sefă si cine stie pentru ce aparat minune îi trebuia femeii duracelul cela. Lucru cu care constiinta unui (semi)barbat nu s-ar putea impaca
    Hothy ce zice?
    Auzi, m-am apucat de cusut paiete pe un sutien, al meu zice c-am luat-o razna ca pe langa atata hartogarie cata am de facut si pe langa cele aproape doua ore pe care mi le ia bloggaritul pe zi, fix asta ne mai lipsea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Horthy zice că n-am decât să aştept mai mult la coadă dacă nu m-am gândit să-i cumpăr şi lui ceva bun.
      Spune-i că te relaxeată cusutul şi dă-i şi lui alt sutien să încerce :)

      Ștergere
  12. Persoanele acestea trebuiesc dojenite, rareori am parte de casierite care respecta randul si ii trimit inapoi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. casieriţele de obicei nu se uită ce se întâmplă de-a lungul rândului, ele se ocupă doar de persoana din faţa lor.

      Ștergere
  13. Bună treaba asta cu dacă se grăbesc, cine știe pe unde ajung mai repede. Toate se întâmplă dintr-un anumit motiv. Cine știe? Poate că întârzierea asta, deși nedreaptă și enervantă, te-a salvat de la cine știe ce... :) Să fim optimiști și relaxați, că mitocanii oricum n-au leac. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci a fost mâna destinului cea care l-a infiltrat pe ochelarist în rând, el săracul nu s-a putut împotrivi :)

      Ștergere
  14. Ohoooo, nesimțiți din ăștia sunt peste tot!
    Eu întodeauna le fac observație și îi trimit la coadă - spre oroarea soțului meu care îmi tot explică faptul că nu am cum să le dau educație în 2 minute la magazin dacă nu au primit-o o viață întreagă.
    Dar cred că dacă nu aș zice nimic, aș face urticarie până aș ajunge acasă! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Decât să faci urticarie, cred şi eu că mai bine să-i trimiţi la locul lor.

      Ștergere
  15. Vai, la cum mi-s eu cel putin doua vorbe primea! :))

    RăspundețiȘtergere
  16. eu le zic...coada s-a format in spate...
    culmea e ca de cele mai multe ori le merge,totul e sa ai tupeu,de bun simt cine mai tine cont?

    RăspundețiȘtergere
  17. Din seria aventuri la supermarket ;)
    Mda...se mai intampla si de-astea. Asta, fiind barbat, cred ca merita pus un pic la punct. Eu nu-l iertam.

    RăspundețiȘtergere