vineri, 11 ianuarie 2013

Nepotisme

V-a spus că timp de câteva zile, eu şi soţul suntem dădace la nepoţi. Săptămâna asta e vorba de o fetiţă de 6 ani şi un băieţel de 8 ani.
(Săptămână viitoare vom avea o fetiţă de 3 ani de dădăcit)


Încep cu o observaţie generală: când te urmăresc 4 ochi trebuie să fii capabil în orice moment să dai socoteală: ce faci? de ce faci aşa? cum? de ce? mai durează mult? de ce? de ce? mie mi-ai spus asta? de ce? de ce?
Oooof, dooooooooooooamne! noroc cu desenele animate care le captează atenţia şi opresc torentul de întrebări. Însă doar temporar.


Şi acum nominalizarea momentelor memorabile:

Categoria "implicare totală"

Nepotul şade şi butonează ceva joc în care o motocicletă goneşte şi depăşeşte obstacolele precum Messi fundaşii adverşi. La un moment dat ... zbong! ... nepotul cade de pe scaun.
- Ce-ai păţit, măi?
- M-am înclinat prea tare cu motocicleta!

***

Categoria "limba noastră are nevoie de cuvinte noi"

- Ce frumos miroase la voi împrospeţitorul de baie!

Bineînţeles au quillingit şi ei pe lângă mine.
- Tuşi, ce faci acuma?
- Tai franjuri.
- Şi eu vreau.
ÎI dau hârtie şi foarfecă, îi explic să taie cu grijă ca să nu taie fâşia de hârtie de tot. La 6 ani sigur că e cam greu de stăpânit foarfeca aşa că o aud:
- Nu-mi iese decât câte un franj!

***

Categoria "prinde mortul, scoate-i ochii"

- Unde-i Horthy să-l strâng de gât?
sau:
- Îmi întind bine muşchii înainte să prind mâţa!


***

Categoria "obosit mi-s, doamne, obosit"

- Faceţi linişte că unchiul doarme!
- De ce doarme?
- Că e obosit.
- De ce e obosit că doar azi n-a lucrat greu?
- L-aţi obosit voi.
- Dar noi nu suntem obosiţi!



Grea meseria de dădacă!

28 de comentarii:

  1. Bestiali!!! Nepoteii tai sunt extraordinari, iar tu te descunci vitejeste. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc de încrederea acordată, dar adevărul este că dacă n-ar fi scoşi la săniuş şi n-ar fi desenele animate , ne-ar da gata pe amândoi şi ei tot neobosiţi ar fi :)

      Ștergere
  2. Bineînțeles că primele în topul meu sunt cele cu "franj" și "împrospețitor".
    Da' îmi place și cea cu motocicleta.
    Și cea cu mâța
    Toate.
    Adorabili!

    P.S. Cel mai mult, de fapt, îmi place că le-ai surprins și ai dat share cu noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astea meritau să le sriu aici şi li le voi arăta când vor mai creşte. Altfel îmbătrânesc şi uit

      Ștergere
  3. Doamne, ce gasca! Sunteti mortali! Si...la asa povestitor/dadaca, asa nepoti: spontani si isteti. Spor la toate (joaca, quillingit, povestit)!
    PS: Multumiri si pentru ca mi-ai adus aminte de momentele mele cu proprii copii mici.
    Intr-o seara, venita de la ore, mi-am gasit odraslele (fata de 3 si baiatul de 5 ani)rasfoind albume cu poze de cand erau ei "mici" si cu ochii rosii de plans. Mama, ce jale era pe ei!M-am speriat initial dar mi-au spus apoi motivul:"Noi nu vrem sa mai crestem. Eram asa draguti mici! Mama, nu poti sa ne iei inapoi in burtica la tine? Uite, eu (zise el ghemuindu-se pe jos) pot sa ma fac fix ca un 4. Incap."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi-au dat şi ei seama că era mai uşoară viaţa când erau purtaţi de tine :)

      Ștergere
    2. Minunați cei doi copii! Iar băiețelul, GENIAL! :D

      Ștergere
  4. Andreia, lasă că așa îți faci specializarea pentru ai tăi! E frumos...OBOSITOR...dar foarte, foarte frumos! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :D După ce scăpăm de ei vom dormi 3 zile şi 3 nopţi încontinuu

      Ștergere
  5. Sper ca Horthy stie sa se ascunda bine din calea "urgiei"! :)))
    Eu astept comentariile la cea mica! La 3 ani este inocenta întruchipata! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bietul Horthy stă în cas minimul necesar şi mănâncă precum soldaţii în tranşee - cu un ochi în castron, cu un ochi scanează zona de duşmani :D
      Cea mică vorbeşte ca o chinezoiacă - repede, subţirel şi nedesluşit. Va fi o provocare s-o înţelegem.

      Ștergere
    2. Foarte haiosi!!! Si nepotelul meu imbogateste limba romana in fiecare zi ... cel mai ciuda mi-e ca nu mai am nici a zecea parte din energia lor :P

      Ștergere
    3. Asta da - aş vrea şi eu atâta energie, nici n-aş mai avea nevoie de dietă :)

      Ștergere
    4. dar de gatit ceva bun le gateste tusi?:D

      Ștergere
    5. Le-am facut orez cu lapte în care am pus în stafide şi au spus că n-au mai mâncat aşa bun :)

      Ștergere
  6. doar un franj.. nu e corect sa fie el obosit daca ei nu sunt :D adorabili!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Excat, după estimarea lor nu putea fi obosit :D

      Ștergere
  7. Azi e unul, maine-s doi,apoi 4 si va deschideti gradinita. :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Te vaiti doar cu doi? Daca aveai vreo zece?:))E mai simplu sa dezamorsezi bombe pe un teren minat decat sa la faci fata micilor teroristi...

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. Doamne, oare ce faceau parintii si unchii/matusile cand nu existau desene animate? :)) Noroc cu ele!
    Sunt grozavi nepoteii tai. Aveti umor cu totii. :)
    Super!
    Astept impresiile de dadaca pentru nepoata de 3 anisori ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că îi puneau să doarmă mai des. Cel puţin la vârsta lor, eu aveam zilnic program de somn la amiază, iar desene erau 5 minute cu Mihaela :)

      Ștergere
  11. Andreia, articolul asta s-ar fi potrivit de minune la jocul Happy weekend. Am ras cu lacrimi! Mi-am amintit si de Ionut al meu, de cate ori a cazut de pe scaun jucandu-se nu stiu ce joc cu masini. :))
    cate un franj... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când îi "prinde" câte un joc nu mai ai cu cine discuta, sunt absorbiţi cu totul :)

      Ștergere
  12. :)) să-ți trăiască, m-am distrat pe cinste ! Ooooo, Doamne, ce frumoși sunt mititei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să trăiască şi să crească mari şi sănătoşi! Apoi să văd ce feţe vor face când le voi arăta fazele astea ;)

      Ștergere