vineri, 4 ianuarie 2013

Ce ne trebuie într-o zi de iarnă?

Răspuns: o salată de fructe în care vitaminele se înghesuie precum românii la promoţii.


Ingrediente pentru 2 porţii:

- un grepfruit roşu
- 3 kiwi
- 1-2 mere
- o banană mare
- 1 avocado
- căpşuni, fructe de pădure  dacă aţi fost prevăzători şi aţi pus în congelator la timpul potrivit, dar se găsesc şi la magazin îngheţate la pungă. Să nu fie la conservă sau compot că acolo se înghesuie zahărul şi conservanţii şi pleacă vitaminele.
- 2 linguri de miere
- o lingură de zeamă de lămâie sau un pic de ghimbir ras. Acreala lămâiei sau pişcăcimea ghimbirului potenţează prin contrast bunăciunea de gust a celorlalte.

Se curăţă fructele de coajă, cu excepţia merelor că parcă îl aud pe tata: "cea mai mare concentraţie de vitamine la măr e în coajă şi tu o arunci!" Se taie bucăţele.
Se pun toate într-un bol mare. Se adaugă mierea şi zeama de lămâie sau ghimbirul ras mic. Se amestecă bine şi se împarte în două boluri mai mici.

Vedeţi voi cât de 50-50 faceţi împărţeala, mai ales dacă destinatarul porţiei a doua nu s-a clintit de pe canapea. winking

Savuraţi. Deşi cred că nu mai trebuie să vă spun asta.

Nu am făcut poze, dar cred că vă imaginaţi că arată foarte pofticios, cam aşa:


- www.seasonedfork.com - 



P.S. Mă gândesc totuşi că are dreptate tati cu vitaminele din coaja mărului. Dacă e vorba de un măr românesc bio şi nestropit, atunci când intră un vierme, ăsta se duce către centrul mărului, iar vitaminele fug în direcţia cealaltă.
Ia uitaţi ce fioros arată un vierme văzut de aproape:

- www.huffingtonpost.com - 

P.S. 2 Dacă vă aflaţi la servici sau în altă locaţie asemănător de enervantă şi aţi înghiţit în sec la poza cu fructele, atunci să ştiţi că prim-planul viermelui l-am pus cu scopul de a vă readuce în simţiri. Dar nu e nevoie să-mi mulţumiţi pentru asta, am făcut-o din altruism. big grin

24 de comentarii:

  1. Viermele ala m-a dat peste cap! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Putina carne în salata nu strica, mai ales daca nu e împanata! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu carne din asta nu vreau, chiar dacă e neîmpănată

      Ștergere
  3. La multi ani!!!
    In 2013 sper sa fii la fel de comica cum te stiu, sa ai inspiaratie pentru cat mai multe articole frumoase si lucruri handmade realizate!
    ps: faza cu viermele e oribila ... uhhh

    RăspundețiȘtergere
  4. La mulți ani!
    Să ai un an savuros ca o salată de fructe! Iar piedicile să strivești ca pe un ... vierme!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru această urare atât de bine încadrată în context :)

      Ștergere
  5. păi îţi mulţumim de altruism, chiar am făcut "iamiiii!... " -"iacs!"

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci scot grepfruitul, kiwi, banana si avocado, ca nu-mi plac.Asa ca o sa-mi ramana niste viermi cu garnitura de mere si capsuni! E bine si asa...:))

    RăspundețiȘtergere
  7. O rețetă minunată!
    Mâine mă duc după fructe, apoi îi fac Marei și revin cu review.
    Mie îmi va plăcea teribil având în vedere că are și ghimbir.... :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Uite ca de avocado nu am stiut si parca nici nu l-as adauga, in afara de guacamole nu l-as manca :)
    Scarbos individ dar eu tot il dau la o parte si mananc chiar si virtual salata! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avocado are un gust neutru , nu se remarca între celelalte, dar e bun pt sănătate.

      Ștergere
  9. Altruism, zici? :))
    Lasa, nu-i nevoie!
    Da' de viermi mie chiar mi-e scarba. Rau de tot...Nu mai mananc ceva daca am gasit unul pe acolo...
    Buna salata de fructe! Mi-ai amintit ca n-am facut niciuna iarna asta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu când cumpăr cireşe, vişine de la piaţă încerc să suprim din conştient ideea că s-ar găsi şi carne în ele şi e ok. Dar dacă văd măr cu gaură de vierme atâta îl curăţ până reduc mărul la jumătate.
      E nevoie de salate de fructe proaspete, mai ales după "porcăriile" de sărbători.

      Ștergere
  10. Salata de fructe merge oricand, cel putin la mine. Nici viermii nu ma deranjeaza prea tare, daca sunt in cirese su daca imi amintesc la timp de Leto Atreides II, din Dune. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi am descoperit 2 viermi în calculator. Aştia chiar că trebuie stârpiţi!

      Ștergere
  11. Nu stiu ce am "servit" de sarbatori, dar azi am ajuns la concluzia ca am pus pe mine 4 kg. Mi-am si facut abonament la sala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo ţie, nu le lăsa să se acomodeze prea bine :)

      Ștergere