marți, 22 ianuarie 2013

Aşa e când nu eşti om de rând

Când eşti om de rând bucuriile sunt bucurii, iar problemele sunt probleme. Petreci la nuntă, te bucuri de naşterea primului fecior, îţi încarci bateriile pe cărări de munte sau strângi din dinţi când o acumulare minerală o ia la vale din rinichi, te cerţi cu jumătatea care a cheltuit banii de rată  pe un gadget inutil sau pe (încă) o pereche de pantofi şi ţi se sparge inima în mii de cioburi când ai pierdut pe cineva drag.
În primele cazuri ai alături o grămadă de oameni, inclusiv pe verişoara de a doua a cumnatului care vorbeşte cu gura plină şi te face să dai un pas îndărăt când vine să-ţi pupe machiajul de nuntă. În cazurile din a doua categorie poate ai aproape doar o soră sau doi-trei prieteni buni, cu umeri tari care se lasă udaţi de lacrimi.
Asta e viaţa de om de rând şi le iei pe toate, bune la rele, aşa cum vin, străduindu-te să-ţi menţii linia de plutire şi să înţelegi rostul vieţii.

Dar dacă eşti vedetă toate lucrurile capătă o nouă etichetă. Nu mai sunt bucurii şi probleme, ci doar oportunităţi de a da iama în ochii şi urechile omului de rând via televiziune, radio, ziare on sau off-line.

Te-ai măritat? Musai să ştie tot poporul cât a costat rochia (făcută neaparat de designerul Madonei, dar de care diva internaţională nici n-a auzit), ce feţe VIP-iste ţi-au dănţuit la petrecere şi unde mergi în luna de miere. În tot timpul ăsta televiziunile trimit reporterii la faţa locului, ziarele afişează instantanee cu buchetul în mână şi furculiţa-n gură, iar la radio rulează în neştire toate hiturile şi non-hiturile pe care le-ai sughiţat în carieră. Când se calmează un pic lucrurile, apare o poză şugubeaţă din luna de miere şi iară vuieşte ţara ungându-te pe suflet precum crema SPF 30 pe spate.

Ai făcut un copil? Aceeaşi poveste ca mai sus, dar apar în plus poze cu copilul, cu o dungă neagră pe jumătate din faţă din motive de CNA şi decenţă. Pardon, fără decenţă, doar CNA.

Ai plecat în concediu? Sigur că vrei intimitate şi ţi-ai pus şapca pe ochi, dar rujul de pe buze indică roşu clar no.11 că te-ai pregătit pentru orice neprevăzut de paparazzi.

Ai divorţat? Eşti broken-hearted, arunci o lacrimă şi un "nu dau declaraţii", dar declari destule printr-un hit tulburător care umple toate boxele nerecenzate ale patriei şi care invocă divinitatea la fiecare referen: "Doamne, spune-mi ce-am greşit? Ce n-a mers, ce-a lipsit între noi?" .

Ai murit? Apoi asta e oportunitatea supremă! Cu asta ai dat lovitura, nu te întrece în acapararea spaţiului mediatic nici o nuntă, nici un botez, nici un concediu secret la Roma. Dacă ai avut avere şi  2-3 copii, din care unul nelegitim şi unul minor, astea îţi vor duce numele mai departe cel puţin 17 luni, 3 săptămâni şi 5 zile după măreţul eveniment.

Sigur că între timp oamenii de rând se vor fi plictisit de mult de defuncta ta personalitate şi îşi vor vedea de bucuriile şi problemele lor neştiute, dar presa, acest ochi atotveghetor, nu te va abandona şi va relata detaliat fiecare înjurătură printre dinţi de la copilul nelegitim la cel legitim şi viceversa şi  fiecare încercare a bunicilor sau soţului supravieţuitor de a prelua custodia copilului minor şi galbenii aferenţi.

Şi, ca să divulg motivul care m-a făcut să scriu toate astea:  atâtea filme de Sergiu Nicolaescu şi atâtea melodii de Ştefan Bănică câte mi s-au servit în ultimele două săptămâni, nu mi s-au servit în 30 de ani.
Dacă maestrul s-a dus (fie-i cenuşa uşoară!), Bănică încă e printre noi în carne şi oase.
Aşa că te rog, Doamne, te rog eu frumos, spune-i ce-a greşit. Altfel ăsta, după Răduleasca şi Marineasca, e în stare s-o ia de la capăt şi să dea iară cu oiştea-n tribunal spre deliciul tuturor tabloidelor. Că se ştie că BOR permite trei divorţuri, dar zero incinerări per cap de enoriaş!

P.S. Pentru cine e sictirit ca mine, pe Radio Cultural am dat ieri după-masă pe un concert de jazz, iar pe Eurosport se desfăşoară Australian Open (mizez pe Djokovic şi Serena Williams).

35 de comentarii:

  1. GENIALĂ!! Ești GENIALĂ! :D
    I love it!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chemi un paparazzo să mă fotografieze? :D

      Ștergere
  2. și Doamne-Doamne îi arătă calea lui Bănică !.... :))
    of, Andreia, câtă dreptate ai !
    așa mă bucur de anonimat ! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când publici cartea aia cu mamaie, să te pregăteşti de glorie :)

      Ștergere
    2. uite de-aia nu-mi vine să încep

      Ștergere
    3. Nu cred că ai de ce să te îngrijorezi - scriitorii nu sunt aşa de căutaţi pe sticlă precum divele şi divii

      Ștergere
  3. Ce bine ca nu am nici Nicolaescu si nici Banica pe aici, nici macar ca nume în cartea de telefon! :))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da' chiar: pe acolo cu ce se ocupă presa mondenă?

      Ștergere
    2. Pai tot cu stiri "mondene" dar cu bun simt si daca "vorbim" 2 zile despre acelasi subiect înseamna ca a cazut un meteorit sau uraganul a luat jumatate de Hollywood!
      La voi..... pana la parastasul de 5 ani tot scriu în ziare si despre divort se mentioneaza si la pensie! Eventual le dau un sfat, aceste "teribile" evenimente sa le scrie si pe cruce!

      Ștergere
    3. Şi celor incineraţi unde să le scrie teribilele evenimente? :D

      Ștergere
  4. :)) Eu unul nici nu mai pot privi posturile romanesti..Poate doar DIGI24 ne mai lasa in pace cu atatea mondenitati..In rest sper sa te inseli in privinta openului :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma marit, ma duc sa anunt valoarea rochiei, de fapt... a intregii nunti! Na. :)) Va da lumea aceea importanta pe care o dau eu stirilor de acest gen.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi, te rog frumos, e obligatoriu să anunţi!

      Ștergere
  6. cretino-stiristi.
    Asa se cheama astia care se lauda ca nu au facut facultate la Spiru Haret.

    Fac propaganda la imbecilizarea populatiei.
    Imi aduc aminte ca am vazut odata un interviu cu un jurnalist de clasa veche. Acesta povestea cum ii invatau profesorii de la jurnalistica despre responsabilitate. El isi asuma faptul ca poate influenta nivelul de cultura sau incultura a Romaniei.

    Nu de alta, dar nu toti copiii au norocul de parinti responsabili. In plus, nu toti romanii au facut mai mult de 4 clase. La fel ca si invatatorul, profesorul si doctorul - si jurnalistul ar trebui sa depuna un juramant, fie el si nescris. Acela de a isi respecta cultura si nivelul de educatie al tarii sale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of, of - cred că e un amalgam de vini: a şcolii care nu mai pregăteşte jurnalistul să facă jurnalism în adevăratul sens, a televiziunilor care caută ratingul şi senzaţionalul, şi a publicului care continuă să facă audienţă.

      Ștergere
  7. De ce 3 divorturi si nici o incinerare? Ca un divort te parleste mai tare decat un Molotov...Si nu zici la cununie "pana cand moartea ne va desparti?" Ce, mori de trei ori?
    Bun articol, mi-a placut mult!

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumos articolul. Mi-a placut.
    Pe mine ma scoate din fire cuplul Banica-Marin. Cred ca si pe tine dupa ceea ce citesc eu printre randuri in articol. Cica nu vor sa fie hartuiti dar fac TOTUL ca sa fie hartuiti. Mi-e scarba.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La talk-showuri mondene nu mă uit, dar când am văzut că ştirile dimineţii încep cu ei de parcă ar fi cel mai important lucru din lume, mi s-a aplecat.

      Ștergere
  9. Ai scris superb! Am ras! Asta inca mai pot face...sa ma amuz. Si nu ma amuz de raul altuia si de faptul ca inca mai.sunt multi ce cred ca toate astea sunt adevarate.....
    Toate niste facaturi......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E clar că toate evenimentele şi apariţiile astea mondene sunt regizate, dar cu câtă nonşalanţă se prefac ...

      Ștergere
  10. Hai ca esti tare...si pe gustul meu! Eu oricum nu ma uit pe canalele romanesti, deci am ratat si filmele si muzica vedetelor in cauza. Stiam eu ca nu pierd nimic...

    RăspundețiȘtergere
  11. Bine punctat!
    Tu Andreia! Dar ce ar mai povesti minunatele functionare prin birouri si pensionarii la colt de scara, daca nu ar avea stirile astea? Cum nu ma mai intereseaza pe mine ca patronul a uitat sa-mi dea salariul, ca taxele s-au marit, ca din banii de azi traiam si acum 4 ani, dar mai bine... Cand vad o stire can-can, toate imi trec si-mi spun "ce frumoasa e viata!De ce sa ma plang eu, uite ei ce probleme au!" Aiurea! Isi dau cu parerea vip-urile nastre ca si cum ele ar fi etalonul moralitatii! Ce sa mai spun de cum si ce stiu ele sa faca de mancare! Toata lumea gateste, domnule! Cat despre Capatosi si Wow-uri si altele de gen... pute! Si - totusi - au audienta! Am inceput sa-mi las venele sa creasca, sa mi le pot taia de la atatea stiri care imi "imbunatatesc" considerabil nivelul de trai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate - când buletinul de ştiri se deschide cu Marin-Bănică, atenţia telespectatorului este abătută de la lucrurile importante: bugetul ţării, modificări ale codului fiscal etc

      Ștergere
  12. Mi-a mers la suflet articolul asta dar am si ras bine :)))
    Totusi, consider ca Andreea Marin e slab reprezentata. Daca pe Banica il difuzeaza constant ar trebui sa dea macar 2-3 reluari din Surprizele Andre(i)ei :)
    Mai face ceva emisiune ? Mie imi placea de ea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din câte ştiu eu e implicată doar în proiecte umanitar-caritabile. A venit şi la Baia Mare cu un proiect de genul ăsta.

      Ștergere
  13. Felicitari pentru scriitura, mi-a placut mult fiecare cuvintel!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ma distrez bine pe blogul tau, Andreia. Merci.
    Cred ca cineva acolo sus ma iubeste, altfel nu imi explic cum de nu ma atrage televizorul, cu stirile lui de kk. Dar de divortul lui Banica si de moartea bietului S. Nicolaescu tot nu am scapat. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt unele întâmplări de care te loveşti peste tot, vrei-nu vrei. Probabil şi în vârf de munte s-a auzit de Nicolaescu şi Marin-Bănică.

      Ștergere
  15. Ai dreptate, ai dreptate... De-aia mă uit eu mai mult pe Descovery și Nat Geo wild și alte posturi similare, de au ajuns copiii să-mi zică: hai că am văzut destui lei pe ziua de azi... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu prefer canalele science sau Eurosport, sunt fundal sonor când quillingesc. Problema e că repetă aceeaşi emisune de N ori până le ştii pe de rost.

      Ștergere