luni, 17 decembrie 2012

Tutorial - vopsire prin marmorare

Vă promiteam pe undeva că am să vă împărtăşesc cum se realizează vopsirea prin marmorare, metodă cu care am "salvat faţa" decoraţiunilor mele din fimo care au ieşit din cuptor ca din solar, în loc să rămână la culoarea alb porţelanat dorită.

Before: surprise

After: applause



Dintre toate metodele de a vopsi decorativ diferite obiecte, marmorarea este cea mai simplă, dar de efect.
Nu aveţi nevoie decât de culori de marmorare, un vas cu apă şi obiectul pe care doriţi să-l decoraţi.

Culori de marmorare găsiţi aici sau aici . În Baia Mare nu am găsit direct în magazinele de hobby.


CUM SE PROCEDEAZĂ?

Reguli generale:
- trebuie să lucraţi rapid pentru că vopseaua formează destul de repede o pojghiţă.
- folosiţi ziare să protejaţi suprafaţa de lucru, mănuşi şi, eventual, un tricou de lucru pentru că pătează ca vopseaua obişnuită. Se poate curăţa cu diluant de vopsea, dar pot rămâne urme neplăcute


* toate imaginile cu paşii de realizare sunt preluate de pe site-ul www.c-kreul.de , pentru că, aşa cum am specificat, se lucrează repede şi nu am avut timp de fotografiat.

1. Umpleţi un vas cu apă. Vasul trebuie să fie suficient de mare pentru ca obiectul pe care doriţi să-l decoraţi să intre în totalitate în apă.
Folosiţi un vas de care vă puteţi descotorisi ulterior pentru că rămâne pătat.

2. Scuturaţi bine sticluţa cu vopsea, a la James Bond: "shaken, not stirred". big grin
 Vopseaua este formată dintr-o parte uleioasă şi o parte cu culoarea propriu-zisă şi trebuie ca cele două să se amestece uniform.

3. Picuraţi câteva picături de vopsea de diferite culori. Eu am folosit doar roşu şi auriu, dar am citit că pentru efect maxim sunt recomandate 3-4 culori.

4. Folosiţi un băţ de frigăruie să amestecaţi culorile. 
Ăi mai profesionişti dintre profesionişti pot amesteca culorile încât să iasă un model simetric, cu anumite linii, forme. Ăi mai începători (ca mine) pot amesteca culorile la întâmplare pentru că dacă e design abstract n-ai cum să-l greşeşti. winking


5. Scufundaţi obiectul în vas.


6. Scoateţi obiectul şi minunaţi-vă happy


7. Lăsaţi la uscat câteva ore, înfipte cumva pe un suport şi cu ziar dedesupt să nu picure şi să păteze. Eu le-am înfipt cu scopitori într-o placă de scârţ.


Dacă vopsiţi obiecte mai mari trebuie să schimbaţi apa şi să picuraţi din nou vopsea pentru fiecare obiect în parte căci "consumă" toată vopseaua. Dacă e vorba de obiecte mici, cum au fost figurinele de fimo (subţiri de 0,5 cm, înalte de maxim 5 cm) vă ajunge vopseaua pentru 3-4 bucăţi.

Am să folosesc această tehnică şi pentru mărţişoare, sau ouă de paşti, sau hârtie. Am citit că se pot vopsi astfel şi materiale textile (eşarfe, tricouri) şi se pot spăla cu mâna şi apă doar uşor călduţă.

- www.firstpalette.com

- www.prairiepeasant.blogspot.com -

Spor la colorat!

14 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. La părul pisicii, dacă o scufunzi cu totul :))))
      Doamne, ce-ţi trece şi ţie prin cap!

      Ștergere
  2. măi ce te-ai specializat ! indienii tot așa se pictează ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa-i pictează pe duşmani înainte să-i scalpeze :D

      Ștergere
  3. Daaa, mi-as vopsi asa ouale de Paste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În sfârşit cineva cu idei normale. :))
      Uite Minnie şi Mixy la ce trăznăi se gândesc.

      Ștergere
  4. E foarte interesant. Imi aduc aminte ca am mai vazut un tutorial asemanator despre vopsitul unghiilor. Tot in apa. Stii despre asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie să fie altfel de vopsele şi alt procedeu pt că metoda asta ar mânji şi degetele şi doar cu diluant se duce, ceea ce nu e sănătos.

      Ștergere
    2. Pentru unghii se folosesc oje, tehnica e la fel, poti folosi apa sau alcool/spirt nu mai tin minte :)

      Nu am incercat-o dar mi-ar placea si asta cu ouale si cea cu unghiile :)

      Ștergere
    3. Aştept să citesc atunci când vei încerca o manichiură marmorată :)

      Ștergere
  5. Eu as incerca sa arunc continutul galetii pe pereti, poate asa vad viata ca pe un curcubeu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă faci asta, eu vin să urmăresc operaţiunea şi să scriu un articol despre ea :))

      Ștergere