sâmbătă, 1 decembrie 2012

La mulţi ani, România!







"Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Romanie,
Ţara mea de glorii, ţara mea de dor?
Braţele nervoase, arma de tărie,
La trecutu-ţi mare, mare viitor!
...........
Fiii tăi trăiască numai în frăţie

Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,

Viaţă în vecie, glorii, bucurie,

Arme cu tărie, suflet românesc,

Vis de vitejie, fală şi mândrie,

Dulce Românie, asta ţi-o doresc!"

Mihai Eminescu

Ne uităm în jur şi nu-i greu să ne dăm seama că dorinţa lui Eminescu încă nu s-a îndeplinit. Ne zbatem zi de zi să trăim într-o ţară cu politicieni corupţi care dau legi strâmbe pentru popor şi drepte pentru ai lor, în încercarea de a trăi bine călcăm uneori flagrant reguli de bun-simţ şi respect faţă de semeni învăţate când eram mici, am cam uitat ce înseamnă să facem o faptă bună când nu e vreun interes la mijloc şi suntem exemplul negativ al Europei.

DAR ... 
- cât încă există doctori care stau aici să ne vindece şi nu pleacă la salarii babane în vest, cum e vecinul meu
- cât încă există profesori care predau cu pasiune şi cu drag de copii
- cât încă există oameni cinstiţi care înapoiază portofelul găsit şi plin cu bani, mulţi-mulţi bani, cum a făcut colegul meu de servici
-  cât încă există oamnei în putere care fac piaţa şi pentru vecinul bătrân şi bolnav
- cât încă există 50% dintre absolvenţi care îşi iau bacul şi elevi care câştigă olimpiade internaţionale
- cât încă există funcţionari amabili, săritori şi cu zâmbetul pe buze, ca domnişoara de la poşta de unde trimit des plicuri
- cât încă există ţărani în piaţă care nu înmulţesc laptele cu apă şi nu ajustează cântarul
- cât încă există asistente care te îngrijesc bine şi refuză bacşişul, chiar dacă l-ar merita, cum a fost una dintre asistentele care m-au îngrijit post-operatoriu
cât încă există patroni, oameni de afaceri cinstiţi şi angajaţi harnici
- cât încă există preoţi care-şi călăuzesc şi-şi încurajează enoriaşii, care rămân un reper de moralitate în comunitate
- cât încă există persoane care o lasă în faţă la rând pe doamna însărcinată
- cât încă există părinţi care îşi educă copiii şi care nu le cumpără notele din catalog
- cât încă există atâţia oameni cu O mare şi caractere frumoase, care refuză zi de zi să-şi piardă din omenie şi din bun-simţ, care-şi fac meseria cu drag şi care nu bat toba când dau o mână de ajutor 
- cât încă există români - ambasadori nenumiţi oficial, dar care ne reprezintă prin toată lumea cu demnitatea, hărnicia şi omenia lor
ei bine, eu cred că există şi şansa ca dorinţa lui Eminescu să se împlinească.

La mulţi ani, acestor români!
La mulţi ani, României lor!

9 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Doamne ajută să apucăm să vedem dorinţa îndeplinită! :)

      Ștergere
    2. Neah, vine 21.12.12 si luam GAME OVER!

      Ștergere
    3. Noh, biiine, Florine, arunci tu cu apă rece!
      Mulţam că ai trecut pe aici :)

      Ștergere
  2. La multi ani Romania!
    Tara mea de glorii tara mea de dor...
    Regasesc cate ceva din ceea ce stiam eu o data despre Romania în postarea ta! Sa va ajute Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Minnie încă există şi România bunului-simţ, dar are decenţa de a îşi vedea de treabă fără mare tam-tam.

      Ștergere
  3. Deocamdata suntem la capitolul"tara de dor", mai avem pana la "tara de glorii".Dar va veni si ziua aia, sunt sigura!La multi ani, tuturor celor care au ramas OAMENI!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos ai spus! Eu sunt atat de optimista, incat unii ma considera lunatica. Dar am incredere ca oamenii se vor trezi si vor deveni Oameni.
    La multi ani voua! La multi ani, Romania!

    RăspundețiȘtergere