vineri, 23 noiembrie 2012

Tutorial quilling - fulg de zăpadă

Azi vă îndemn la treabă cu hârtiuţe şi lipici că tot e început de week-end şi un pic de muncă fizică ne eliberează de stresul psihic de la servici happy
Am să vă arat pas cu pas cum puteţi să realizaţi un fulg de nea drăguţ.

MATERIALE NECESARE:


- fâşii de hârtie de 3 mm lăţime şi 30 cm lungime (de fapt, au lungimea unei coli A4, care este de 29,7 cm, dar e mai uşor să spun 30 cm şi nici nu contează cei 3 mm diferenţă)
- unealtă de quilling
- foarfece
- lipici pentru hârtie (care devine transparent după ce se usucă)
- glitter (lipici sclipicios sau sclipici lipicios, cum vreţi să-i spuneţi)

Mai avem nevoie opţional şi de o ceaşcă cu cafea şi de Michael Buble - playlist youtube  happy

PAŞI DE URMAT:




1. luăm o fâşie de hârtie şi facem o buclă de 2,5 cm - distanţa dintre 2 linii albe ale planşetei este de 1 cm. 


2. Ducem fâşia de hârtie pe fiecare latură a buclei principale şi facem câte o buclă mai mică.




3. Repetăm operaţiunea de mai sus făcând câte o buclă şi mai mică pe fiecare parte. 


4. Fâşia rămasă o folosim ca să înconjurăm cele 5 bucle, o tăiem la dimensiune şi lipim. Până acum nu a fost necesar să lipim căci oricum buclele vor sta împreună când le înconjurăm.




5. Repetăm totul şi realizăm 6 astfel de "petale" complexe.


6. Surplusul de fâşii rămase îl tăiem la 4 cm lungime, îl îndoim în jumătate şi formăm 6 inimi.

7. Luăm 4 fâşii de hârtie şi le tăiem în jumătate; obţinem 8 făşii de câte 15 cm. 
Luăm pe rând câte o făşie de 15 cm, o rulăm într-un cerc lipit la capăt cu diametrul de cca 1,3 cm pe care îl strângem la un capăt şi formăm din nou o petală mai simplă.

E mai complicat şi mai lung de scris, dar în realitate e simplu de tot. Imaginaţi-vă cât de greu ar fi să explicaţi cuvânt cu cuvânt cum se mănâncă spagettele cu lingura şi frurculiţa, iar de fapt e un gest banal.
La fel e şi cu explicatul formelor de quiiling, deşi nu e complicat deloc.winking


8. Facem 6 petale simple de acest fel.

9. Luăm o fâşie de 15 cm şi o rulăm într-un cerc strâns de cca 0,5 cm diametru, care va reprezenta mijlocul fulgului.


10. În jurul mijlocului lipim intercalat cele 6 petale complexe şi 6 petale simple.


11. Pe "creştetul" petalelor simple lipim cele 6 inimioare.


Îl decorăm cu sclipici şi .... ta naaaa .... fulgul nostru de zăpadă este gata. dancing

Ce facem cu el? Eu l-am ataşat pe o bază de carton bordo cu şnuruleţ auriu care reprezintă o etichetă de cadou de Crăciun. Pe spatele etichetei, dat fiind că e închisă la culoare, am lipit un carton mai subţire alb ca să se poate scrie numele destinatarului cadoului şi o mică urare.


Putem să-l folosim pentru a realiza o felicitare 100% handmade:

- sursa: etsy.com -

sau ca decoraţiune pentru brad:

- sursa: etsy.com -

Putem să-i facem coloraţi, aurii sau argintii, să-i decorăm nu doar cu sclipici, ci şi cu mărgeluţe, cum ne place şi avem chef sau în funcţie de materialele la îndemână.

Pe internet găsiţi imagini sau filmuleţe cu tot felul de fulgi, cum ar fi: http://www.youtube.com/watch?v=piK90xDq7tg .
Nu vă speriaţi de modelele care par mai complicate - în fond toate sunt realizate din forme quilling de bază  , alăturate într-un design specific fulgilor de nea.

Sper că v-am deschis pofta pentru a vă juca un pic cu hârtiile şi formele şi că zilele următoare veţi quillingui de vă vor merge fulgii big grin

19 comentarii:

  1. Ce bine de mine! Eu am scapat, lucreaza altii pentru mine! :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. regret, sunt în alt proiect handmade.
    Atâta migăleală pentru fulguşorul ăla superb ?!?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ţi-a dat mamaie de lucru? :)
      Nu mi se pare chiar atâta migăleală, chiar e mai mult de scris şi de explicat decât de făcut.

      Ștergere
    2. buclele alea trebuie să iasă perfect, or mie mi-ar ieși cu siguranță un fulg ca din gura lui Grivei.
      Nu, mamaie m-a păsuit de muncă (deocamdată), dar fac păpuși de mână pentru câțiva copii (în primul rând pentru nepoți )

      Ștergere
    3. Grivei face fulgi?! :D
      Ce drăguuuuuuţ - pune nişte poze să vedem păpuşile.

      Ștergere
  3. OMG!!! Câtă muncă! Ai răbdare, nu glumă! Te apreciez încă și mai mult, cred că după primele două petale de la început aș fi capitulat!
    Bravo Andreia!
    By the way, mi-a plăcut mult de tot comparația descrierii artei quilling-ului cu descrierea mâncatului spaghetelor cu lingura și furculița!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După primele 2 petale, ai fi prins dexteritate şi pe celelalte le-ai fi făcut mai uşor. Dacă o chemai şi pe ştrengăriţa mică să te ajute, imediat era gata fulgul. :)

      Ștergere
  4. Mai bine mosesc trei nebune, ca e mai simplu! :)Iti cer si eu un sfat profesional, ca unui artist:am colectionat o traista intreaga de dopuri de pluta de la sticle de vin(nu baute de mine!) si vreau sa fac un tablou sau ceva decorativ cu ele, numai ca n-am nici o idee.Ai tu vreuna?(platesc consultanta :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai ţinut o sticlă nedesfăcută ca să plăteşti consultanţa? :))
      Am văzut chestii tare drăguţe făcute din dopuri de plută. Am să adun nişte poze şi le postez aici într-un articol.

      Ștergere
  5. Foarte misto! Cred ca o sa incerc si eu sa fac...sper sa imi iasa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt curioasă cum îţi va ieşi.
      Mulţumesc pt vizită, îţi urmăresc mereu blogul cu plăcere :)

      Ștergere
  6. Hei, ce blog simpatic! Desi e luni am si eu o bucurie! Bravo, Andreia! Ai un blog vioi, imi place de el si o sa te mai vizitez, micuta baterie!
    PS: mesteresc si eu intr-ale hartiei, am descoperit-o la 48 de ani. Acu am 53. Si un blog: Origarden. Poate treci si tu pe la mine, te astept cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru vizită şi aprecieri :) Poţi să vii oricând că las deschis chiar dacă nu-s acasă :)
      Am să trec şi eu pe la tine

      Ștergere
  7. Imi plac fulgusorii. Sunt frumosi. Cred ca as putea face si eu, dar n-am timp. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place fulgusorul, dar nu stiu daca as avea rabdare sa migalesc atata pentru el. Voi incerca intr-o zi, sa vad cum stau cu nervii. Poate fi cel mai bun test psihologic. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La asta nu m-am gîndit : quillingul ca terapie sau test psihologic :)))

      Ștergere
  9. super :) imi place quilling pentru ac nu sunt constransa decat de imaginatia mea.. eu nu sunt un talent, dar folosesc aceasta tehnica in activitatile copiilor. anul acesta am hotarat sa facem singuri decoratiunile de brad si vom folosi si acest fulg :) multumim

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E frumos să faceţi singuri decoraţiunile de brad şi mă bucur că veşi face şi modelul meu de fulg. Poate revii cu o poză să văd cum a ieşit :)
      Dar te mai aştept pe aici şi fără poză :)

      Ștergere