joi, 15 noiembrie 2012

Click!

Să încep cu un banc:

Doi prieteni povesteau pe messenger. La un moment dat unul dintre ei îi scrie celuilalt:
- Ce frumos ninge afară!
Iar al doilea răspunde:
- Trimite-mi link-ul!

Acum cred că noi, ăştia care am supravieţuit bulgărelilor din pauza mare, care am ţopăit pe lângă un elastic până ni s-au deşirat picioarele, care ne-am julit coatele aruncându-ne în cel mai apropiat copac la mâţă căţărată, noi ăştia ne-am şi dat ochii peste cap comparând ziua de ieri cu ziua de azi şi am emis noi limite pentru statul copiilor la calculator, dacă avem.
Dacă avem copii, nu calculator, că ăsta-i clar că avem winking

Şi acum suntem într-o poziţie ingrată - că ne-am dat ochii peste cap citind despre copilăria actuală 'internautizată'  tocmai pe internet.

Dar, una peste alta, trebuie să recunoaştem şi partea bună a tehnologizării şi informatizării - comunicăm, socializăm, ne informăm şi chiar ne distrăm mai repede şi mai uşor şi ţinem legătura unii cu alţii chiar dacă suntem la 7 fuse orare distanţă.
Iar într-o zi în care toarnă cu găleata, cum a fost alaltăieri, nu putem trimite copiii afară să joace 'Ţară, ţară vrem ostaşi' decât dacă avem vreo 12 peniciline pe ultima sută de metri de valabilitate şi vrem neaparat să le folosim.
Aşadar ce să facă puştii după ce-şi termină temele? De exemplu să se joace o jumătate de oră un joc la calculator şi vă recomand acest site de Jocuri pentru copii .

De ce vi-l recomand tocmai pe ăsta, deşi mai există şi altele? Pentru că clickuind aici nu doar daţi de o sumedenie de jocuri online pentru copii, dar faceţi şi o faptă bună - îl ajutaţi pe Zoltan să-şi vadă mai repede împlinit visul de a obţine un scaun cu rotile rulant electric pentru exterior, numit Optimus 2 şi conceput de Meyra Ortopedia special pentru persoanele cu probleme locomotorii.

Povestea lui Zoltan o puteţi citi aici - http://zoltybogata.ro/ şi puteţi întinde şi voi o mână de ajutor virtuală dacă aveţi blog/site şi răspândiţi mai departe povestea lui şi link-ul.

Ei, nu-i aşa că internetul poate fi bun? Poate fi, dar depinde de noi, oamenii din spatele monitoarelor. big hug

8 comentarii:

  1. Internetul este foarte bun si folositor, pe mina ma ajuta foarte mult. Fain articolul . Ms mult, multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să ajungi cât mai repede şofer pe scaunul ăla :)
      Baftă şi sănătate!

      Ștergere
  2. bravo Andreia, frumos gestul pentru Zolty! Jos pălăria !
    deci clickuim site-ul de jocuri, da ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Îl clikuiţi sau îl menţionaţi într-un articol pe blogul propriu ca "Jocuri pentru copii" şi apoi trimiteţi linkul articolului lui Zoltan. El primeşte o mică sumă de bani de fiecare dată când linkul este menţionat într-un articol.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am scris si eu pentru Zolty, chiar acum cateva zile, pe 13...si acum aproape doua luni.
    Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi, cred că la tine am văzut articol despre Zoly şi am preluat ideea.

      Ștergere
  5. Eu nici nu imi pot certa copilul ca sta prea mult la calculator, pentru ca exemplul pe care i-l dau nu este cel mai potrivit. :))
    Dar regret ca el nu va avea amintiri la fel de frumoase ca ale mele, despre copilarie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred că va avea amintiri frumoase, chiar dacă vor fi diferite. Fiecare generaţie are farmecul ei.

      Ștergere