duminică, 7 octombrie 2012

Vă prezint Ferma veselă

În sfârşit m-am mobilizat, am luat aparatul de fotografiat în mână şi am declanşat o şedinţă foto cu modele unul şi unul din ferma proprie.
Aşadar se prezintă în faţa dumneavoastră:

În primul rând, Horthy, febleţea şi băiatu' lu' mama.


Apoi mi-am îndreptat atenţia şi obiectivul către hoardele de găini nestresate care socializau şi se relaxau la umbră, printre ierburi sau pe cracă. Marea majoritate, respectiv cele cu mult alb şi puţin negru pe gât şi la coadă, sunt din rasa Sussex, rasă mixtă de ouă şi carne.



 

Din mulţimea de galinacee se individualizează câteva personalităţi.

Tartorul cel mare care, cum se vede, ştie să pozeze astfel încât să facă impresie maximă.


Găina Sauvage cea cochetă - periodic este prinsă şi i se taie bretonul pentru că îi creşte freza prea mult şi îi intră în ochi încât nu mai vede pe unde umblă, de unde expresia "orbul găinii".


Puiul Samurai (cred că e tot găină), numele i se trage de la penele răsucite fioros spre exterior. N-a vrut deloc să stea cuminte, am alergat după el prin toată bătătura.

                          

Ricardo - cocoşelul prietenos, denumit astfel pentru că întotdeauna vine să salute când ne vede. 


Cocoş fără nume, autentic din rasa Marans, care se simte precum Tom Hanks naufragiat pe insulă pentru că nu are o puicuţă autentică alături. Găinile din rasa asta fac ouă de culoare maro-ciocolatiu, interesante.




Gata cu galinaceele, ne focalizăm asupra iepuraceelor.

Primul se prezintă, cum altfel?!, unicul şi fenomenalul, cunoscut şi pe facebook, Radu Mazăre, cel despre care e vorba aici . Este singurul iepuroi reproductiv al fermei şi n-are nimic de obiectat împotriva acestei stări de fapt  big grin.


Una dintre cadânele lui Mazăre - Houdinie, cu e mut, care n-a vrut să facă poză singură, ci cu un pui măzărit ca taică-su şi un pui bej ca ea.


Houdinie a ajuns la noi la sfârşitul toamnei trecute. Ea şi încă un frăţior erau singurii supravieţuitori ai unei familii numeroase. Erau mici-mici, încă nici nu li se deschiseseră ochii. I-am ţinut în casă şi domnul Rolling îi hrănea cu lapte cu seringa. Frăţiorul ei a murit însă sad , iar Houdinie a rămas singura supravieţuitoare. În timpul iernii stătea în casă într-o cutie, dar tot evada şi se ascundea, motiv pentru care i-am spus Houdini.
Când a venit primăvara, a crescut şi i-am făcut cuşcă afară, am observat că e fetiţă aşa că i-am adăugat "e-ul" de la finalul numelui.

O altă cadână este o iepuraşă gri drăguţă, care aşteaptă un moment de inspiraţie ca să primească un nume al ei şi doar al ei.



Cam atât cu animalele, dar dacă tot aveam aparatul în mână, am fotografiat şi dealul din faţa casei care e amabil să ofere o privelişte frumoasă tot anul.


La o privire concentrată se observă o capelă micuţă, albă, din care ar ieşi frumos un puzzle de o mie de piese, dar şi un pâlc de castani uscaţi, cum pomeneam în postarea despre Sărbătoarea castanelor.


Ca să ştiţi cine a fost fotografa şi autoarea acestei cronici animalice, iată-mă-s:


La final, după multă plimbătură cu arma la ochi, ne-am dus în casă la odihnă cu burta-n sus.



That's, that's all, folks! big hug

21 de comentarii:

  1. Ce ferma frumoasa ai Andreia! Cu prima ocazie cand vin în Romania vin sa o vad, daca ma primesti! Horthy este un frumos si înteleg perfect de ce este preferatul mamei iar Mazare... se comporta pe masura numelui! :))
    Cat despre autoare, ce sa zic! Esti de invidiat ce picioare lungi ai! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am raspuns aproape simultan si cu aceleasi remarci.Ce ti-e si cu telepatia asta, dom'lee..:))

      Ștergere
    2. Pai ti-am zis ca nu degeaba te-am simpatizat asa pe nevazute.... gandim aproape la fel! :))

      Ștergere
    3. Te primesc, sigur. :)
      Dacă nu vor fi aceleaşi fotomodele, vor fi urmaşii lor.

      Ștergere
    4. Am o umbră de păsări-lăţi-lungilă :D

      Ștergere
  2. Vai, bunicuto, ce picioare lungi ai!...:))Cel mai mult mi-a placut motanul , desi nu stiu de ce i-ai dat asa nume cu rezonanta negativa.Cai verzi, vacute mov, purcelusi roz, nimic?...Cam monoton numai cu alb, bej, gri...:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că i se potriveşte numele pentru că Horthy arată ca un tigrişor.
      Am ales o gamă cromatică neutră :)), dar caii verzi apar după must, văcuţa mov e rezervată de către Milka, porcuşorii roz ... ăştia ar mai lipsi.

      Ștergere
  3. Ce m-am distrat, chiar m-ai binedispus. Sunt superbe animalele voastre. Mi-ar place sa le vad intr-o zi live :)
    Cea cu iepurasii (3 la numar) cu urechile nesfarsite si cele cu Motata sunt preferatele mele. Iar pe Radu Mazare nici nu-l scuip sa nu-l deochi ca nu-i asa neaos cum credeam :))) Ma mir ca stau toate :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi eu te tot chem la îngheţată cu piure de castane ... oricând vrei

      Ștergere
  4. Arată foarte idilic aşa în poză, dar adevărul este că au distrus tot gazonul de n-am avut unde să ies cu o pătură la bronzat. Trebuie neaparat să le delimităm un spaţiu al lor şi să stea doar acolo.
    Cea moţată habar n-am cum a ieşit aşa că e singura cu freză, o fi fost vreo genă rătăcită.

    RăspundețiȘtergere
  5. Gaina Sauvage :))))) Foarte frumos la voi!

    RăspundețiȘtergere
  6. În plus când e vreme rece şi urâtă le-aş muta pe toate în curtea vecinului să iasă el să le hrănească

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Extraordinar.
      Tu chiar ii tai motul periodic la Sauvage????
      :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      Faina ferma ai, curata de aer.

      Ștergere
    2. Nu eu, ci domnul Rolling. Deja a fost tunsă de vreo 3-4 ori.

      Ștergere
    3. ha ha ha ha
      Imi si imaginez pe domnul Rolling alergand gaina prin curte.

      Ha ha ha.

      Ștergere
    4. Poză nu-i fac alergând, aşa că rămâne doar imaginabilă scena asta. :D

      Ștergere
  7. Chiar mă întrebam de unde ai puterea și insipirația pentru "cugetarea zilei". Iacă am primit răspunsul: de la fermă! Când are omul aer curat, frunză, iarbă, găini tunse, iepuri fericiți, soț iubitor și așa frumusețe de deal la care să privească în fiecare zi, normal că îi vine să cugete! Abia aștept să văd dealul la iarnă, acoperit de zăpadă.

    RăspundețiȘtergere
  8. Raluca, azi la 8 dimineaţa erau 3 grade afară. Nu cred că mai este mult de aşteptat până se acoperă dealul cu zăpadă. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Este uimitoare culoarea lui Horthy.
    Te invidiez pentru ferma pe care o ai, pentru toate animalutele de care te-ai inconjurat. Daca vine Minnie la tine, u as propune sa facem un fel de blogmeet, sa ne strangem mai multe la o cafea sub copacii din curte.

    RăspundețiȘtergere