sâmbătă, 20 octombrie 2012

La ce sunt bune gardurile?

Locuiesc (împreună cu dl. Rolling, felina domestică şi o gloată de animale de fermă) pe o străduţă nouă şi liniştită. Străduţa e nouă pentru că în urmă cu câţiva ani primăria a alocat aici terenuri în concesiune pentru tinerii căsătoriţi să-şi facă prima casă. Aşa că toată populaţia străzii e nouă, tânără şi căsătorită.

La fel sunt şi casele, adică noi, şi aflate în diferite stadii de finalizare. Două dintre ele sunt gata de la A la Z, altele se situează pe la diferite litere ale alfabetului. A mea e cam la M şi abia aştept să ajungă la Z. Copiilor le ia un an să înveţe alfabetul, din păcate unor case le ia mai mulţi ani.

Toată lumea, fără excepţie, nu are numărul adresei afişat. Adică numărul e acelaşi - respectiv 1, dar apoi urmează litere A, B ... K ... N ... P. V-am zis că la noi e cu litere.
Ceea ce o încurcă foarte tare pe poştăşiţă căci încă n-a învăţat să cupleze numele - prenumele şi 1 nu-ştiu-ce-literă de pe plicuri cu faţada de casă corespunzătoare şi, pe cale de consecinţă, după ce trece ea e necesară încă o redistribuire a corespondenţei.
În serile calde şi frumoase, riveranii ies în drum şi fac schimb de noutăţi, bârfe şi plicuri cu facturi. În serile friguroase şi/sau ploioase, dacă zăreşti pe geam vreun picior feminin sau masculin cunoscut, deschizi fereastra şi strigi zgribulit, dar ca şi cum i-ai face o bucurie:
-Vecinee, sara bună, hai să-ţi dau romtelecomu', gazu' şi metro!

Toată lumea, cu o excepţie, are animale de casă ţinute cu drag şi animale de fermă ţinute pentru carne, ouă sau lapte. Toată lumea, cu o excepţie, nu are garduri în jurul proprietăţii, că nu ne-a ajuns creditul ipotecar şi pentru garduri. Astfel încât, când îţi hrăneşti găinile, astea, suflete altruiste, le cheamă şi pe suratele lor din vecini la ospăţ.  Astfel curcile unuia vin să ciugulească din pătrunjelul altuia.
Sau motanul unuia o lasă cu burta la gură pe pisica oacheşă de la numărul 1 J şi apoi o lasă de tot. Horthy se jură că pisoii tigraţi care apăruseră astă-vară n-au nici o legătură cu el, e pură coincidenţă. Dar cred că de fapt nu vrea să plătească pensie alimentară, ceea ce e bine că tot în grija tutorilor lui legali (adică, io cu dl. Rolling) cădea şi asta.

Noh, bun pân' aici.

Şi se face că era seară şi eu mă jucam ca un om mare cu hârtiuţe şi lipici, iar soţul obosit uza canapeaua urmărind un film vechi şi slow-motion pe TCM.
Linişte şi pace.
Măi, şi la un moment dat liniştea şi pacea dispar căci se aude un vuiet vibrant, de fapt nu unul, ci o cascadă de vuiete, fiecare din ele mai puternice şi mai intense ca precedentul.
Sare soţul de pe canapea:
- Tulai! Aşa tare îţi vibrează şi mugeşte telefonul când e pe silent?
- Dar nu-i pe silent, răspund.
Că nu-l comut pe silent decât la biserică şi la cinema, ceea ce nu era locul. Dar cert e că dacă e pe silent, vibrează, şi dacă nimereşte lângă chei sau mai ştiu eu ce în poşetă, scoate un sunet teribil, mai bine l-aş lăsa să sune normal.

Verific totuşi, dar nu sunase, nu trimise SMS nimeni. Ce putea fi? Maşina de spălat, care şi aia e relativ gălăgioasă, nu spăla nimic, frigiderul era în silentio stampa. Alte aparate vibrante şi vuitoare nu avem.

Ridic din umeri şi ne continuăm activităţile. Linişte şi pace.
Dar nu trece mult şi liniştea iar dispare când se aude un urlet de undeva de dincolo de fereastră şi se lămureşte şi sursa vuietului:
- Piei, vacă nenorocită, dintre florile mele!  *#-&%"#!"@*¤# ... s-o şi bălegat, nebuna!

Concluzia: ne trebuie garduri. Şi număr cu literă afişat pe ele.

19 comentarii:

  1. :)) m-am teleportat pentru un moment pe strada ta
    Super scris!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi n-ai avut un şoc cultural să treci brusc de pe o stradă din Nisa la strada mea cu iz zootehnic? :))

      Ștergere
    2. Nuu ca si aici e un fel de ferma :))))

      Ștergere
  2. Eu am si garduri. am si numar pe ele, da' n-am strada! Adica are nume pe eticheta da' n-are asfalt, e pe baza de piatra si cand ploua mai mult e chiar cu paraias pe mijlocul drumului.Pitoresc...:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă am combina străzile noastre, ar iesi perfect. Dar n-am mai avea păţanii :)

      Ștergere
  3. Foarte inteligent cel care a gandit "numerotare" strazii! Ai facut o postare foarte frumoasa pe aceasta tema, eu astazi sunt la "ralanti" (dupa dex asa se zice) nu ma simt bine deloc de cateva zile dar azi.... Sa ai un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil au vrut să ne simţim toţi mândri că suntem numero uno.
      Oh, îţi urez sa te repui repede pe picioare si sa revii la cote maxime. Un week-end frumos şi ţie!

      Ștergere
    2. Si eu stau la sat, parca ti-am mai spus si dimineata cand am deschis geamul mi-a venit un miros "zootehnic" teribil..... probabil careva din tarani îsi îngrasa pamantul, asa ca mi-am adus aminte de postarea ta! O seara faina!

      Ștergere
    3. O fi dus vântul mirosul de aici :)))
      o seară faină şi ţie!

      Ștergere
    4. ha ha ha ha ha
      e greu cand ti se pateaza obrazul de la sufletelul din curte, sau in cazul meu-din pat.
      si eu primesc astfel de surprize dupa razgaielile lui lord, care ne face de rahat cu fiecare ocazie.

      ha ha ha ha ha
      lasa, ca asa ii sta stapanului frumos. sa simta ca e stapan-mama-tata-tutore la un loc :))))

      hahahhaha

      Ștergere
    5. La cât de drăguţ şi alb cu părul creţ e Lordul tău îşi permite orice vrea el. :)

      Ștergere
  4. Draga Andreea,

    Apuca-te de scris povesti pentru copii sau literatura......orice....Ai mare talent! Am citit postul si eram acolo, pe strada cu litere (fără număr!). Dar nu poștășița ca să nu plec confuză. :D

    Așa cum era la bancă și urmam cu ochii semnul de priză (220V) si de extinctor...

    Vorbesc foarte serios.

    Măcar fă câteva încercări de povestioare.....cu siguranță noi ne vom bucura să fim primii care le savurăm!

    Minunat!

    R

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă tem că n-o să adoarmă copiii după poveşti din astea şi or să mă pomenească părinţii. :)
      Uf, mi-ai amintit că trebuie să fac vizită la bancă să mă lămuresc cu bankingul online, dar încă n-am chef să le examinez pereţii. Poate-mi vine mâine-poimâine.

      Ștergere
  5. Povesteşti de parcă ar fi pe alt tărâm strada ta, pare ireal să vizualizezi atâtea case noi şi orătănii împrăştiate în spatele caselor...
    Sincer, n-aş îngrădi mica voastră comunitate. Pare mai friendly aşa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să vezi ce friendly îi pare la vecina care n-are animale, doar flori şi gazon. :D
      Nici nu mai ia lapte de la vaca neastâmpărată, acuma cică îşi aduce ea de la ţară.

      Ștergere
    2. Bine ca n-are magar. Vacile mugesc rar :D

      Ștergere
    3. Rar, dar foarte sonor şi înspăimântător :))

      Ștergere
  6. Hai, ca e frumos asa, ca intr-o mare familie, unde toti copiii se aduna la masa, dar unii sunt mai iuti de mana (sau de gura). :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ca in societate - unii apucă mai mult, alţii mai puţin :))

      Ștergere