marți, 2 octombrie 2012

De la paradă la artificii - Sărbătoarea castanelor


3 … 2 … 1 … ora 12.00 – miez de zi, vineri 28 septembrie. Sărbătoarea Castanelor debutează cu o paradă gălăgioasă şi multicoloră în care se înşiruie care alegorice, fanfara oraşului, personaje costumate în haine de epocă, motociclişti, majorete, broscuţe tunate (nu crazy frogs, ci maşinilea alea drăguţe marca VW) şi în fruncea căreia se află primarul oraşului – Cătălin Cherecheş.







3 … 2 … 1 … ora 22.30 – duminică, 30 de septembrie. Sărbătoarea se încheie cu un foc de artificii fantastic care te ţine cu gura deschisă şi ochii inundaţi de lumini colorate. Oricât de reuşite ar fi pozele, artificiile au farmec doar văzute direct.




Între aceste două momente au fost multe concerte şi enumăr câteva într-o ordine neordonată J : Vunk, Andreea Bălan, Holograf, HI-Q, Voltaj, Akcent, Puya, Andra, DJ Project, Connect-R (ăla care nu ne-a lăsat să dormim toată vara, acum vrea şi toamna să facă la fel).




Am avut şi muzică populară, după care nu mă dau în vânt, dar e musai s-o menţionez pe Maria Casandra Hausi pentru că e băimăreancă şi pentru că are o voce deosebită.



Un concert inedit a fost cel de muzică clasică susţinut de Filarmonica de stat din Cluj, în aer liber, în Centrul vechi. Au interpretat „Carmina Burana” de Carl Orff, iar cu această ocazie domn primar ne-a promis că până anul viitor ne vom pricopsi şi noi cu o filarmonică în oraş. Îmi place promisiunea asta, deci, domn primar, am notat!

Ca în fiecare an, Expo Flora a adus în faţa ochilor plătitorilor de bilet aranjamente florale, decoraţiuni şi obiecte de grădinărit, bulbi şi răsaduri pentru cine vrea să grădinărească acasă.






Minnie, la tine în Olanda cred că ai ocazia să vezi flori şi aranjamente mult mai diverse şi spectaculoase, dar până ajung acolo, eu mă mulţumesc cu cele de aici.

Ce-a mai fost, ce-a mai fost? Petrecerea cuplurilor de cursă lungă, minim 50 de ani de căsnicie ca să participi, Expoziţii de fotografie şi vederi, Vernisajul expozitiei de arta plastica „Anuala Artelor 2012”, concurs Strongest Man şi tot felul de completiţii sportive de la handball la mountain-biking, şi de la box la oină (habar n-am cu ce se mănâncă oina asta care are titlul de sport naţional tradiţional), expoziţii şi standuri cu vânzare de tot ce vrei, jocuri şi pictură pe faţă pentru copii – într-un an mi-am făcut şi eu un fluture mare pe faţă, între timp m-am maturizat.







Şi, cum altfel, de mâncat şi de băut -  castane coapte, mici, grătare, taur la megarotisor în aer liber, până şi hamsii, mere glazurate, kurtos kolacs (colaci secuieşti), bere, must etc, la suprapreţ şi supraînghesuială. Nu pun poze că vă fac poftă.
Din experienţa anilor trecuţi ştiu că dacă vrei să-ţi faci o poftă trebuie să mergi în primele ore ale după-amiezii, înainte de a se aglomera prea tare, altfel rişti să stai enorm la coadă şi să primeşti mici doar pe jumătate fripţi.
  
Una peste alta, au fost de toate pentru toţi – entuziaştii au bântuit prin oraş aproape non-stop, iar cârcotaşii au bombănit împotriva cheltuielii mari de la buget şi a gălăgiei.



Părerea mea, dacă aţi avut răbdare să citiţi până aici: în ciuda banilor cheltuiţi, a zgomotului, a aglomeraţiei de pe străzile rămase deschise circulaţiei, la Baia Mare nu e toamnă fără Sărbătoarea Castanelor, fără week-endul ăsta petrecăreţ şi agitat care ne scoate pe toţi din case şi ne dă rutina peste cap.  Aştept ediţia viitoare!


Surse de informaţii şi imagini - http://www.ziarmm.rohttp://www.emaramures.ro , pagina I love Baia Mare pe Facebook.



16 comentarii:

  1. Woooooooooooooooooooooow
    Super tare.
    A fost si concurs de miss?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu întrebarea asta m-ai blocat - nu ştiu, sorry.

    RăspundețiȘtergere
  3. a fost ... miss maramuresanca ... adica tarancute din alea imbracate in straie traditionale specifice zonei ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. pai si poze cu standurile nu vedem?
    Oricum, intuiesc c-a fost mare vanzoleaza pe-acolo. Sunt foarte reusite instantaneele
    Ai mancat castane?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am făcut poze cu standul, dar am mers pe varianta "franghiei de rufe" la expunerea felicitărilor.
      Erau prea scumpe, aştept preţ rezonabil la piaţă.

      Ștergere
    2. ahaaaa ! vezi că tot frânghia era mai frumoasă ? :)
      Am şi eu nevoie de o sărbătoare de-asta, pe-aici, prin sudul ţării :D

      Ștergere
    3. Imi mai cumpar si eu de la turci. Stau cate o ora sa le crestez...le pun in tava, le coc putin si apoi la "dampf" in aparat ca altfel imi ies prea uscate

      Ștergere
    4. Mixy, dar la voi acolo in sud sunt toate vedetele, asa ca puteti s-o tineti tot intr-o sarbatoare.

      Hapi, ca sa nu iasa prea uscate, stropeste-le din cand in cand IN TIMP CE se coc in cuptor.

      Ștergere
  5. wow, ce distractie pe cinste.... urasc carcotasii!!! Daca nu se organiza nimic tot nu era bine! Pfff....
    Iti multumesc de descriere si de fotografii!
    O seara faina îti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Aşa e, pentru unii nimic şi niciodată nu-i bine. Dar avem nevoie şi de sărbători, altfel viaţa ar fi anostă.

    RăspundețiȘtergere
  7. La tine e pe baza de castane, la mine pe baza de tzuica, in curand e festivalul tuicii la Valenii de Munte.Dar nu e asa animat ca la voi, nu facem exces de vedete.Dar artificii avem si noi.:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi se pare corect - dupa cateva degustari fiecare e cu vedeta lui in lumea lui :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos. Citind acest articol mi-am adus aminte de venirea trupei Vunk la mine in sat. A fost foarte frumos. Sper ca si tu te-ai distrat de minune la sarbatoarea castanilor.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu am mancat niciodata castane, nici copate, nici in alt fel. Sunt tare curioasa sa aflu ce gust au.
    Mie imi plac mult evenimentele de acest fel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai bun gust îl au sub formă de piure de castane - castanele fierte se fac o pastă împreună cu zahăr şi rom - şi se mănâncă cu frişcă, cu îngheţată, în clătite ...

      Ștergere