marți, 4 septembrie 2012

A venit, a venit toamna

De vreo două zile s-a ivit în calendare
Toamna, "zâna melopeelor",
Ştiţi şi voi exact care:
"Spaima florilor şi doamna cucurbitaceelor".

Şi ca oameni gospodari,
Deşi nu ne-am făcut ast' iarnă car,
Am dat comandă la producător direct
25 kile de vinete la preţ corect.

Două zile mai târziu apar sacii cu pătlăgici
Mă uit la ei, apoi în dungă către ţăran:
- Aici sunt 25 de kile, zici?!
- Să vedeţi ... mâna-şi trece peste muian ...


(muian = faţă, să nu credeţi că injur)

Le-am pus în sac, le-am cântărit
Ş-am constatat că-s patruşcinci
- Tulai, omule! părul mi s-a zburlit
Holbându-mă la muntele de pătlăgici,

Termină Oprescu suspendata
Şi eu tot nu le dau gata
- Apăi, cucoană, cum gândeşti mata,
Dar înapoi acasă nu le-aş lua.

........

Se pune omu' meu şi-ncinge plita
Fumul se înalţă vălătuci
Cu lacrimi-n ochi blestem clipa
Şi mă înham la herculeene munci.

Pe la nas îmi trece un miros suspect
Mă uit la consort cam circumscpect
Când colo crocşii mei fenomenali
Fumegau a pagubă pe lateral.

Dă-i suceşte vinetele, dă-i dezpieliţeşte-le
Comunicăm în cuplu, trec clipele.
Fum în ochi, fum în cap,
Pun pariu - şi-n esofag.

Horthy supraveghea operaţiunea
Precum tizul lui ungur pusta.
Radu Mazăre mustăcea spre cer:
"Vara dorm unde vreau eu!"

Meditam şi eu în sinea mea:
Nu-i bine ce ne învaţă istoria
Inchiziţia nu le ardea pe vrăjitoare,
Ci le afuma pe lângă vinete şi grătare.

Aşa era tortura mai pervesă
Şi căinţa mai intensă.
Dar n-au luat în calcul dumnealor
Epilatul gratis pe picior. (sâc!)

............

Trecu ziua, trecu seara chiar
Noaptea cugetam în pat orizontal:
"Frate, suntem straşnici gospodari!
La iarna -n meniu avem vinete doar!!"



P.S. runda a doua e cu ardei

4 comentarii:

  1. :))))
    e bine că aveți ce mânca la iarnă...
    Ce-mi plac muncilea astea de toamnă !
    Aștept varianta cu ardei (sper că e tot versificată), ca să combinați vinetele alea cumva ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti dai seama ce placere sa faci munci fripte de toamna cand nici n-am scazut inca sub 30 de grade!

      Ma tem ca dupa ardei raman fara piuit versificator pana nu gasesc un maseor bun.

      Ștergere
  2. Hai ca mi-a placut! Poemul, nu munca de perpelit vinete...Ai avut loc in congelator si-n camara pentru atatea provizii?:))Iti dai seama ca esti purificata dupa asa purgatoriu!:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Loc este, de nu imprumutam si in lada frigorifica mare de la vecini.

    Asa purificata sunt ca pot umbla cu aura galbena deasupra capului :D

    RăspundețiȘtergere