luni, 26 martie 2012

Introducere in quilling (1) - unelte si materiale

Quillingul inseamna simplu rularea hartiei, mai exact rularea unor fasii de hartie carora li se dau diverse forme si care apoi pot fi lipite pentru a crea felicitari, decoruri (pentru rame foto, cutii, placute de agatat chei, ceasuri de perete sau orice mai doriti) si chiar bijuterii.

UNELTE - se gasesc pe site-uri de profil sau in magazinele de hobby


1. In lipsa unei denumiri mai adecvate, uneltei de baza am sa-i spun simplu unealta de quilling.
Aceasta unealta am achizitionat-o de pe un site :
Deoarece spatiul dintre cele doua picioruse era cam larg pentru unele modele, sotul mi-a realizat o unealta de quilling dintr-un ac caruia i-a rupt capatul si i-a pus un maner de cauciuc:

Mai jos puteti observa diferenta dintre cele doua:



2. sablon de plastic - cu ajutorul caruia putem crea forme identice ca dimensiune
3. foarfeca simpla si cu model

4. penseta - pentru a pozitiona formele, mai ales cele mici

5. placa de pluta si ace de gamalie pt a fixa formele pana la lipirea finala (din punctul meu de vedere, nu sunt necesare in mod obligatoriu)



MATERIALE - se gasesc pe site-uri de profil, magazine de hobby, magazine diverse


1. Fasii de hartie, bineinteles :)
Pe site-urile si in magazinele de profil se gasesc fasii de hartie de diferite culori gata taiate, cu latimi diferite (3 mm, 5 mm, 7 mm) si lungimi diferite (15 cm, 20 cm, 30 cm).
Puteti sa le taiati si personal - cu foarfeca  (daca aveti rabdare si timp, ceea ce cam greu de gasit) sau cu diferite unelte de taiat hartia.
Eu am achizitionat un distrugator de documente manual, care taie o coala de hartie in fasii de cate 3 mm si de care sunt foarte multumita, mai ales ca pretul a fost rezonabil - 55 lei.
  

EDIT 25 octombrie 2012 - distrugatorul l-am cumparat online, de pe site-ul www.dmail.ro, sectiunea articolelor de birou.

EDIT 2 februarie 2013 - pe site-ul de mai sus nu se mai găseşte distrugătorul, nici nu vot mai aduce în stoc. Am găsit în schimb aici: http://www.e4home.ro/distrugator-de-documente-a4-de-uz-casnic/

2. Lipici solid si lipici lichid, special pentru hartie, care devine transparent dupa ce se usuca.

3. Baza - exemplu: carton in cazul felicitarilor, rame foto de lemn/carton/mucava/polistiren, baze de bijuterii (pandantive, inele sau brose) etc

4. Materiale de decor: nasturi, panglici, margele, actibilde etc.

Dupa toate acestea, ne mai trebuie doar timp, imaginatie si spor :)

18 comentarii:

  1. Felicitari, bloggerito ! :D

    Ma bucur ca m-ai invatat si pe mine sa fac quilling. A devenit hobby-ul meu preferat!

    Mersi ;) si multa bafta in continuare!!!

    RăspundeţiȘtergere
  2. multumesc :)

    urmeaza sa ma inveti tu tehnica servetelului

    RăspundeţiȘtergere
  3. Aha, iata ceva ce merita invatat. Am sa pun mana sa privesc mai intai tutorialele si apoi sa vad daca ma bate gandul sa incerc si eu ceva pentru felicitarile de Craciun, ca de Paste am pierdut trenul. La sfarsit ti le arat ca unei profesoare bune, insa doar daca nu-mi ceri carnetul de note ;)

    RăspundeţiȘtergere
  4. nu cer carnetul de note pt ca la începatori se dau doar calificative (de nu se schimba iar sistemul)

    RăspundeţiȘtergere
  5. Buna, ai putea sa-mi spui de unde ai achizitionat distrugatorul acela de documente? Si eu caut unul care sa taie fasii de 3 mm, la un pret rezonabil, dar pana acum fara noroc :(
    Multumesc anticipat, si spor la quilling ;)
    Eva

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite un link de unde poți achizitiona acest distrugător de documente : http://www.dmail.ro/produs/184117/Distrugator-de-documente.html#scat=718
      Sper că am fost de folos. :)

      Ștergere
    2. Da, exact ăsta este. Văd că şi preţul a rămas la fel.

      Ștergere
    3. Poti taia cu el si hartie mai groasa (carton de 160 g)? tot pentru quiling intreb...

      Ștergere
    4. Am tăiat carton de 120 gr. A trebuit un pic mai multă forţă la manivelă, dar a mers ok. Mai gros de atât n-am încercat

      Ștergere
  6. L-am cumparat online de la dmail.ro, sectiunea produselor pentru birou.
    Multumesc pentru vizita :)

    RăspundeţiȘtergere
  7. Buna! ai putea sa imi spui de unde ai achizitionat distrugatorul de documente ? eu tot caut tot caut dar nu gasesc deloc am cautat dar nu gasesc ai putea sa imi spui ?
    Spor la quilling
    RALUCA

    RăspundeţiȘtergere
  8. L-am cumparat online de la dmail.ro, sectiunea produselor pentru birou.
    Multumesc pentru vizita :)

    RăspundeţiȘtergere
  9. Bunaa! Am cautat de acel site si nu am gasit! Nu gasesc nicaieri:(. Ma poti ajuta:o3?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Întradevăr, nu mai este pe site. Le-am scris un mail şi aştept răspuns. Revin cu răspunsul.

      Ștergere
    2. Am primit răspunsul de la dmail - "Produsul nu se mai afla in stoc si nu se va mai primi." Dra am căutat pe net şi este aici - http://www.e4home.ro/distrugator-de-documente-a4-de-uz-casnic/ , deşi nu-i scrie preţul.

      Ștergere
  10. buna. a folosit cineva acesti distrugator de documente? as dori niste informatii.. multumesc. o zi buna. http://www.tvproducts.ro/distrugator-documente.html

    RăspundeţiȘtergere